آخوندی استیضاح می شود؟

گروه اقتصادی- مجلسی ها دوباره دست به کار شده اند و بار دیگر به دلیل کارنامه ضعیف یکی از وزیران دولت میخواهند وی را استیضاح کنند، عباس آخوندی وزیر مسکن و راه و شهرسازی که از ابتدای ریاست جمهوری شیخ حسن روحانی بر مسند وزارت این وزارتخانه مهم تکیه زده است این روزها بحث استیضاحش مطرح و حتی طرح استیضاح وی با 50 امضا به هیات رئیسه مجلس فرستاده شده است.

به گزارش افکارنیوز، علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز یکشنبه تحویل هیئت رئیسه مجلس شد، گفت: وضعیت نامناسب زیرساخت های جاده ها و ریل کشور، کاهش و ضعف گسترده در حمل و نقل عمومی، عدم رسیدگی مناسب به توسعه مسکن روستایی، ضعف در اجرای طرحهای هادی روستایی، استفاده از مدیران ناکارآمد و ناتوان در مجموعه وارتخانه، نداشتن توانایی در مدیریت ساماندهی بافت های فرسوده کشور، ناکارآمدی و ضعف عملکرد در توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، عدم رسیدگی مناسب به نقاط حادثه خیز کشور و محدود بودن حلقه مدیریتی و عدم استفاده از نیروهای جوان و توانمند از جمله محورهای این استیضاح است.

وی افزود: این استیضاح تحویل کمیسیون عمران مجلس می شود تا روند قانونی آن در مجلس طی شود.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان عملکرد آخوندی را در حوزه های مختلف به ویژه مسکن زیر صفر می دانند، زمانی که آخوندی بر روی کار آمد دولت قبل مسکن مهر را اجرایی کرده بود و وی جمله ای گفت که توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرد و باعث انتقادات بسیاری شد. وی معتقد بود مسکن مهر طرحی مزخرف است.

پس از آن قرار بود آخوندی طرح مسکن اجتماعی را اجرایی کند که این طرح در حد طرح باقی ماند و حتی جزئیاتی از آن نیز بیان نشد و تنها در حد شعار باقی ماند.

باید منتظر ماند و دید سرنوشت طرح استیضاح عباس آخوندی چه می شود و آیا وی از وزارت مسکن راه و شهرسازی می رود؟