بسته‌های حمایتی دولت از معیشت مردم به زودی نهایی می‌شود

​انوشیروان محسنی‌بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جمع بسیجیان این وزارتخانه و سازمان‌های تابع آن اظهار داشت:‌ اکنون در شرایط حساسی قرار داریم و جنگ روانی شدیدی علیه کشور به راه افتاده که مدیریت این شرایط نیازمند هوشیاری، آگاهی و تدبیر مسئولین و مشارکت آحاد جامعه است.

وی با اشاره به تعهدات وزارت کار در قبال جامعه هدف سازمان بهزیستی، 42 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و یک میلیون و 400 هزار نفر بازنشسته صندوق‌های بازنشستگی گفت: در کنار این موارد در زمینه روابط کار باید شرایطی را فراهم کنیم که سه‌‌جانبه‌گرایی در تمام تصمیمات ارتقاء پیدا کند و پیوندی عمیق بین کار، تولید و اشتغال ایجاد شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مسئولیت اشتغال در سال 96 به این وزارتخانه محول شد، تصریح کرد: در بحث اشتغال فراگیر و اجرای تبصره 18 باید شرایطی را فراهم کنیم تا تعهد اشتغال‌مان برای 950 تا یک میلیون نفر در سال تحقق یابد.

محسنی‌بندپی صیانت از اشتغال موجود را در کنار ایجاد اشتغال از اولویت‌های کاری دولت و وزارتخانه‌ متبوعش برشمرد و تأکید کرد:‌ در شرایط تحریم که با محوریت آمریکا بر ما تحمیل شده است باید با تدبیر جلوی ریزش اشتغال موجود را بگیریم.

وی گفت:‌حفظ اشتغال صرفاً جنبه اقتصادی ندارد بلکه رضایت‌مندی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را نیز برای هر فرد به دنبال دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در زمان دفاع مقدس بالاترین سرمایه اجتماعی فاصله حداقلی بین مردم و مسئولین بود و حالا نیز باید ترمیم این سرمایه اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم.

محسنی‌بندپی همچنین از برنامه‌های دولت برای حفظ معیشت عام و خاص اقشار مختلف جامعه خبر داد و گفت: امروز جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور داریم تا نحوه حمایت از گروه‌های ضعیف جامعه و دهک‌های پایین و همچنین تمام اقشار جامعه تعیین تکلیف شود.

وی همچنین در ابتدای سخنرانی خود با محکوم کردن حمله تروریستی اهواز تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس با هوشیاری و ایستادگی مردم که برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود، توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و حتی یک وجب از خاک کشوv را تسلیم دشمن نکردیم.

وی در ادامه جنگ تحمیلی را با جنگ روانی که ترامپ علیه ایران به راه انداخته از جهاتی مشابه دانست و گفت: ترامپ و صدام در عدم تعادل روحی و روانی شبیه هم بودند و ما در 8 سال دفاع مقدس توانستیم سرافرازانه از کشور و ملت دفاع کنیم.

محسنی‌بندپی ادامه داد: مردم نشان دادند که وقتی پای منافع ملی در میان است با همدلی، وحدت و انسجام در مقابل دشمن خواهند ایستاد.