بانک توسعه‌ای مسکن به زودی راه اندازی می‌شود

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با اشاره به لزوم اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی در اقتصاد کشور بیان کرد: برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن باید سیاست‌های پولی و بانکی اصلاح شود تا وضعیت این بازار بهبود یابد.

وی با بیان اینکه میانیگن قیمت مسکن به ۷ میلیون تومان رسیده، افزود:در شهریور ماه میانگین قیمت هر مرت مربع واحد مسکونی به ۷ میلیون تومان رسیده است و دولت برای افزایش قدرت خرید مردم باید تسهیلات خرید مسکن را کاربردی و تخصصی‌تر بررسی کند تا در این جهت عدالت اجتماعی برای متقاضیان مسکن اجرایی شود.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: حجم معاملات مسکن نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته و در حال حاضر این بازار وارد رکود شده و همین موضوع موجب کاهش حجم معاملات شده است.

عقبایی در توضیح پیش بینی روند بازار مسکن در ۶ ماهه دوم اظهار کرد: با به ثبات رسیدن قیمت سکه و ارز در ماه‌های آیندهحباب قیمت مسکن در برخی از مناطق می‌شکند.

وی در ادامه تاکید کرد: با ثبات قیمت در بازار‌های موازی، معاملات مسکن افزایش و در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان لزوم کنترل بازار سکه و ارز گفت: اگر قیمت ارز و سکه به ثبات نرسد بازار مسکن شاهد وضعیت رکود تورمی می‌شود که این خود زمینه‌ساز بحران جدید برای بخش مسکن خواهد بود.

عقبایی در انتها خاطر نشان کرد: قرار است برای خارج شدن بازار مسکن از رکود بانک توسعه‌ای مسکن راه اندازی شود و ایجاد چنین بازاری می‌تواند زمینه ساز افزایش تولید و قدرت خرید متقاضیان شود.