حداکثر نرخ هر کیلو چای ایرانی 40 هزار تومان
حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهارکرد: براساس آخرین آمار تاکنون 105 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 208 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی از پرداخت 22 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران طی هفته آتی خبر داد و گفت: تاکنون 137 میلیارد تومان معادل 66 درصد مطالبات پرداخت و مابقی به تدریج به حساب چایکاران واریز خواهد شد.

به گفته جهان ساز 37 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و مابقی درجه دو است.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه 83 کارخانه چای سازی مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای هستند،بیان کرد: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده تااین لحظه بیش از 23 هزارتن چای خشک استحصال شده که عمده آن در بازار به فروش رسیده است.

وی از افزایش 13 درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: با توجه به شرایط مناسب جوی پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی برگ سبز چای به بالای 110 تا 115 هزارتن و تولید چای خشک به 26 هزارتن برسد.

جهان ساز با اشاره اینکه چین چهارم برگ سبز چای 7 تا 10 درصد کل برداشت را به خود اختصاص می دهد،گفت: چین چهارم از دهم مهر ماه آغاز و تاپایان ماه ادامه دارد .

این مقام مسئول در پایان از افزایش 10 درصدی قیمت چای نسبت به سال گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون  متوسط نرخ هر کیلو چای داخلی  بسته به کیفیت و نوع ممتاز،قلمی،شکسته و باروتی  18 تا 40 هزار تومان است که خوشبختانه به واسطه تبلیغات،برندسازی و آگاهی مردم،بازار چای داخل رونق گرفته است.