تولید نفت عربستان از 10 میلیون 700 هزار بشکه در روز عبور می کند

 خالد الفالح وزیر انرژی و معادن طبیعی عربستان گفت: عربستان سعودی در حال حاضر 10.7 میلیون بشکه نفت تولید می کند که همزمان با آغاز تحریم های نفتی علیه ایران تولید خود را نیز افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: "بازارهای نفت در حال حاضر متعادل هستند و امیدواریم این شرایط در سال 2019 نیز ادامه داشته باشد و ما نیز با مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای تبدیل شدن به یک بانک انرژی کار خواهیم کرد.

وزیرانرژی عربستان تصریح کرد:  همه تولیدکنندگان عربستان را متهم می‌کنند که علت کاهش نفت در 5 سال گذشته عربستان و سیاست های اتخاذی این کشور بوده در صورتی که این ادعاها اشتباه است و قیمت ها براساس عرضه و تقاضا تعیین میشد و عربستان در بازار دستکاری نکرد.

الفالح در پایان تاکید کرد که عربستان سعودی آماده است تا شوکهایی را که ناشی از اختلالات نفتی در آینده است را جذب کند و  ما همچنین می خواهیم به جامعه جهانی اطمینان دهیم که آنها با ما شریک آنها هستیم.

به گزارش فارس براساس توافق صورت گرفته بین آمریکا و عربستان این کشور قرار است به ازای هر بشکه نفتی که از ایران از بازار خارج می شود دو بشکه نفت تولید و وارد بازار کنند هر چند که کارشناسان بین المللی انرژی معتقدند عربستان توانایی پوشش این میزان را ندارد.