نهاوندیان: آمار بافت فرسوده در تهران تکان دهنده است

صبح امروز ساختمان سازمان برنامه و بودجه شاهد حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی ریاست جمهوری در جهت عقد تفاهم نامه ای با موضوع برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار بود.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی ریاست جمهوری در راستای امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: برای تحقق اهداف دولت در جهت احیای بافت فرسوده باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

وی افزود: از اهداف این طرح،ایمنی و کرامت انسانی است.به طور مثال در شهر تهران ۴۰ درصد مردم در بافت فرسوده زندگی می کنند که آماری بسیار تکان دهنده است.

نهاوندیان اضافه کرد: اختصاص زمین های دولتی برای ساماندهی بافت فرسوده با دستور رئیس جمهور از جمله اهداف بزرگ دولت است.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به محله محور بودن این طرح گفت: غرض ما از اصلاح بافت فرسوده تنها برطرف کردن مشکلات ظاهری نیست بلکه اصلاح مناطق و محله های فرسوده و همچنین جذب مشارکت مردمی مدنظر است.

وی اضافه کرد: دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید مثلث مشارکتی برای تحقق این امر باشند.خوشبختانه مطالعات درخصوص بافت فرسوده کامل انجام شده است.

کیفیت زندگی در کشور چاره ای جز بازآفرینی ندارد

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه اظهار کرد: کیفیت زندگی در کشور چاره ای جز بازآفرینی ندارد،ساخت مسکن در بیابان با نام مسکن مهر راهکاری صحیح نیست.جذب مشارکت مردمی و تمدن سازی در شهرهای ایران، جان مایه اصل این طرح است.