سوریه مبداء صادرات به سایر کشورهای عربی است
مسعود خوانساری امروز در همایش «توسعه همکاری‌های تجاری تهران-سوریه» که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: سوریه در طول ۸ سال گذشته درگیر جنگ‌های مختلفی بوده ولی امروز امنیت در این کشور برقرار شده و امیدوار هستیم همانطور که در جنگ در کنار مردم سوریه بودیم امروز هم بتوانیم در بازسازی سوریه نقش اساسی ایفا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه امیدوار هستیم نشست امروز به نتایج خوبی برسد، گفت: دو کشور ایران و سوریه در زمینه‌های مختلفی می‌توانند با هم همکاری داشته باشند، در طول جنگ سوریه دچار خرابی‌های بسیاری شد و ما می‌توانیم برای بازسازی این خرابی‌ها در زمینه صادرات فنی و مهندسی فعالیت داشته باشیم و نقش اساسی در این زمینه ایفا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه کالاهای صادراتی ایران می‌تواند نقش اساسی ایفا کند، گفت: در خصوص کالاهای تکنولوژیک و اساسی برای فعالیت بین دو کشور زمینه‌های خوبی وجود دارد و می‌توانیم به صورت مشترک با یکدیگر فعالیت داشته باشیم. 

وی با اشاره به تعرفه‌های تجاری صفر که سوریه با کشورهای عربی دارد، اظهارداشت: ما می‌توانیم برای صادرات به سایر کشورها از سوریه به عنوان مبداء اقتصادی استفاده کنیم.