مردم از سایت‌های رسمی بلیت هواپیما بخرند

​مقصود اسعدی سامانی تصریح کرد: همان طور که پیش از این نیز در جریان جلسات میان مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولان شرکت‌های ایرانی مشخص شد، نرخ پروازهای اربعین در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته با نرخ مصوب اجرایی می‌شود.

وی افزود: پس از این تصمیم و باتوجه به احتمال تلاش برخی از سودجویان برای دور زدن این قیمت‌ها سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تنها دفاتر و سایت‌های مجاز برای فروش بلیت هواپیما می‌توانند در این بخش فعالیت کنند و جز آنها کلیه فعالیت‌ها غیر قانونی خواهد بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن ایرلاین‌ها تمامی دفاتر و سایت های مجاز برای فروش بلیت را اعلام کرده‌اند، گفت‌: در چنین شرایطی از مردم می‌خواهیم که برای جلوگیری از فعالیت سود جویان و البته زیانده شدن خودشان به دلیل احتمال فروش بلیت تقلبی تنها از سایت های رسمی بلیت تهیه کنند.

اسعدی سامانی اضافه کرد: ما به طور شبانه‌روز این سامانه‌ها و دفاتر را رصد می‌کنیم تا امکان سودجویی یا بالا بردن قیمت بلیت در آنها وجود نداشته باشد. خوشبختانه تاکنون نیز هیچ گزارش رسمی مبنی بر دور زدن قیمت‌ها مشاهده نکرده‌ایم و در این صورت با آنها برخورد خواهیم کرد. از این رو اگر مردم قصد سفر به کربلا و نجف را دارند، در این ایام باید تلاش کنند که تنها با حضور در دفاتر یا سایت‌های رسمی خرید خود را انجام داده و به سایر سایت‌ها اعتماد نکنند.

به گزارش ایسنا، پس از اتفاقاتی چند سال قبل در بازار بلیت پروازهای اربعین اربعین رخ داد و باعث بالا رفتن نرخ بلیت شد، سازمان هواپیمایی با همکاری ایرلاین ها برای پروازها نرخ های مصوبی را در نظر می گیرد و امسال نیز نرخ هایی به این منظور نهایی شد.

بر اساس مصوبات امسال نرخ بلیت پرواز نجف-تهران-نجف دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای پروازهای مشهد دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در روزهای گذشته شایعاتی درباره بالا رفتن نرخ بلیت و شکل گیری بازار سیاه مطرح شده بود که تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری نیز این موضوع را تایید نکرده است.

با بالا رفتن نرخ ارز و حذف ارز ایرلاین ها نرخ پروازهای داخلی و خارجی افزایش یافته بود که با پیگیری های صورت گرفته برای پروازهای داخلی نیز نرخ های مصوبی در نظر گرفته شد.