محمدحسن نکوییمهر در گفتگو با مهر در خصوص موجودی فعلی کالاهای اساسی در کشور گفت: هم اکنون موجودی کالاهای اساسی بسیار مناسب است و کارخانجات نیز به صورت فعال، در حال افزایش تولیدات خود در این زمینه هستند، ضمن اینکه در کنار تولیدات داخلی، واردات نیز به شیوه مناسب و معقولی در حال انجام است و نگرانی بابت کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالی مبنی بر تکلیف دولت برای ذخیره‌سازی کالاها در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، افزود: تکلیف ذخیره‌سازی کالا هم‌اکنون به شکل متفاوتی از فاز اول مطرح شده است؛ به این معنا که در فاز اول، بخش دولتی نیز به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی ورود می‌یافت؛ اما هم اکنون در فاز دوم، تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط، به ذخیره‌سازی می‌پردازند.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که آیا در فاز دوم نیز باز کالاها زیر کلید بانکها برای ارایه تسهیلات قرار خواهند گرفت؟ تصریح کرد: تعامل خوبی میان مجموعه انجمن‌ها و تشکل‌های تولیدی و دولت وجود دارد که به شکل‌های مختلف، کار سازماندهی ذخیره‌سازی را انجام دهند.

به گفته نکویی‌مهر، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، برنامه اجرای فاز دوم را نیز مثل فاز اول تدارک دیده است و عمده تمرکز خود را بر بازرسی و نظارت قرار داده است. بر این اساس باید نظارت و تمهیدات لازم را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه تا پایان سال هرگونه افزایش قیمتها منتفی است، اظهار داشت: قیمتهایی که با تخلف افزایش یافته است، باید به حالت اولیه برگردانده شوند.