ساعت 14 شروع اولین عرضه نفت خام در بورس

 یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به فرآیند عرضه نفت در بورس انرژی تصریح کرد: عرضه نفت خام در بورس انرژی راس ساعت 14 یکشنبه 6 آبان ماه 97 صورت می گیرد،این نهاد که جزئی از  بورس های  نوین تلقی می شود مانند سایر بورس های جدید در دنیا به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی افزود:عرضه نفت در بورس انرژی در تالار مجازی صورت می گیرد.این عرضه در رینگ بین المللی و اندازه های بزرگ انجام می گیرد که به نوبه خود بی نظیر است.

 بیشتر بخوانید: جزییات کامل از نحوه عرضه نفت در بورس/ تمام زمینه‌ها براى گسترش فروش نفت مهیاست

 فلاح گفت: کارگزارانی که  برای خرید تمایل داشته اند خریدار محسوب نمی شوند بلکه کسانی  که 10 درصد ثمن معامله را تا ساعت 12 ظهر پرداخت کرده باشند خریدار واقعی به شمار می آیند.اطلاعات خریداران بورس محرمانه است و به هیچ عنوان آن ها را فاش نمی کنیم این امر درباره این معاملات نیز صدق می کند.

وی اعلام کرد:  خریدار نفت در بورس انرژی  10 درصد قیمت محموله را به حساب سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز می کند.هر خریدار نیز می تواند حداقل 35 هزار بشکه و یا مضربی از آن را تا سقف 1 میلیون بشکه خریداری کند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: کد معاملاتی برای تمام بورس ها تعریف می شود، در بورس انرژی نیز همینطور است و به تعدادی از خریداران داخلی و خارجی اختصاص می یابد. تعریف کد معاملاتی در بورس انرژی تنها مختص به نفت نیست بلکه بورس انرژی مجموع گسترده ای از حلّال ها و هیدروکربن هاست.