چین ۱۴ میلیارد دلار دیگر از دارایی‌های دلاری خود را فروخت

در ماه سپتامبر دولت چین ۱۳.۷ میلیارد دلار از دارایی‌های دلاری خود را در ادامه مناقشه تجاری با آمریکا در بازار جهانی عرضه کرد. با این حساب چین در ماه سپتامبر حجم دارایی‌های دلاری چین شامل اوراق قرضه دولتی وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۱.۱۵۱ تریلیون دلار کاهش یافته است، با این حال بر اساس آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا چین بزرگ‌ترین دارنده اوراق بدهی دولتی این کشور محسوب می‌شود.

این آمار همچنین نشان می‌دهد ژاپن به عنوان دومین دارنده بزرگ اوراق قرضه آمریکا نیز در ماه سپتامبر دارایی‌های خود را عرضه کرده و از ۱.۰۳ تریلیون دلار به ۱.۰۲۸ دلار رسانده است. برزیلی نیز در این آمار در جایگاه سوم قرار دارد و ۳۱۷ میلیارد دلار اوراق بدهی آمریکا در اختیار دارد.

در اواسط ماه اکتبر بلومبرگ گزارش داد که پکن در تلافی مناقشه تجاری با آمریکا ۳ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را عرضه کرده است که بسیار از خبرگزاری‌ها این اقدام چین را تلاش برای خروج از بازار اوراق قرضه تفسیرکرده‌اند. 

زیون وانگ، کارشناس موسسه سرمایه‌داری دیپ‌بلو گلوبال، می‌گوید: فروش اوراق قرضه نشان‌دهنده افزایش اعتماد به نفس چین نسبت به اعتبار خود است.