کاهش سود بانکی به ضرر اقتصاد کشور است

 لطفعلی بخشی در خصوص سرمایه گذاری در بانک بیان کرد: بانکداران همواره باید توجه سرمایه داران را به سرمایه گذاری در بانک حفظ کنند، زیرا با خروج این پول‌ها از بانک و روانه کردن آن‌ها جهت سرمایه گذاری در دیگر حوزه ها، نا بسامانی و گرانی بی مورد را در آن بازار به همراه خواهد داشت.

وی با ذکر این مطلب که سرمایه گذاری در بانک بسیار برای اقتصاد کشور مفید و موثراست، اظهار کرد: پس دولت باید جذابیت این بازار را برای سرمایه داران بیشتر کند پس با کمتر کردن نرخ سود بانکی ضمن اینکه سرمایه‌ها روانه‌ی بازار‌های موازی می‌شود، چرخه‌ی اقتصادی در کشور کاهش خواهد یافت.

این کارشناس اقتصادی درمورد این که دولت در راستای تهیه طلا و سکه با مشکل مواجه خواهد شد، افزود: دولت برای تهیه طلا و سکه برای علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در این حوزه‌ها با مشکل مواجه است یعنی اگر سود بانکی کاهش پیدا کند و سرمایه داران به این حوزه‌ها سوق پیدا کنند دولت در پاسخ به نیاز آن‌ها برای تهیه طلا و سکه با مشکل مواجه خواهد شد که این عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت طلا و سکه است.

بخشی خاطر نشان کرد: همان گونه که در مهر ماه سال گذشته با کاهش سود بانکی، عمده‌ی پول‌ها روانه‌ی سرمایه گذاری در حوزه‌ی مسکن و سکه شد در نتیجه هم اکنون شاهد افزایش بیش از حد و بی مورد قیمت‌ها در بازار مسکن و سکه هستیم.