بازار پوشاک ایران در انحصار چشم بادامی‌ها!

 محمد امین فرشی اظهار کرد: متاسفانه بازار پوشاک ایران در انحصار کشورهایی مثل چین و ترکیه است و این به ضرر تولیدکنندگان داخلی است. باید شرایطی ایجاد شود که تولیدکنندگان ایرانی مجدداً بازار پوشاک را از آن خود کنند و از این طریق علاوه بر درآمدزایی، نقش خود در اشتغالزایی را ایفا کنند.

وی توضیح داد: برای اینکه بازار پوشاک از انحصار دیگر کشورها خارج شود، واحدهای تولیدی باید با بالابردن کیفیت و قیمت گذاری مناسب، در فضای رقابتی موجود پیروز شوند. در البرز و دیگر استان‌های کشور واحدهای نساجی و تولیدی پوشاک مطرحی فعالیت دارند که باید با حمایت از آنها زمینه رفع نیازهای داخلی را فراهم کنیم.

فرشی توضیح داد: در کنار تولید پوشاک با کیفیت، رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید فرهنگ مصرف کالای داخلی را در بین مردم نهادینه کنند تا بازار داخلی رونق بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ اشتغال و حمایت از ظرفیت‌های تولیدی موجود گفت: در شرایط فعلی حمایت از واحدهای تولیدی موجود جهت حفظ و تداوم فعالیت آنها اولویت مسئولان است. امروز باید کاری کنیم واحدهای تولیدی علاوه بر تامین نیاز موجود ظرفیت‌های صادراتی خود را افزایش دهند تا از این طریق ارزآوری به کشور صورت بگیرد.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت واحدهای صادراتی خوب است و باید شرایطی فراهم کنیم که ظرفیت تولید آنها افزایش یابد. باید بتوانیم از تحریم‌ها برای دست یابی به خودکفایی استفاده کنیم در غیر این صورت وضعیت رضایت بخشی در انتظار ما نخواهد بود.