مقایسه قیمت مصالح ساختمانی نسبت به پارسال

 بر اساس اعلام مرکز آمار در طرح آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی از سال ١٣٦٥ به‌ صورت شش‌ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود.

در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به قیمت مصالح ساختمانی (١٢٧ قلم) با مراجعه به تولیدکنندگان یا عمده‌فروشان مصالح ساختمانی و با استفاده از تبلت، جمع‌‌آوری می‌‌شود. آمارهای مربوط به نیمه‌ اول سال ١٣٩٧ قیمت مصالح ساختمانی به‌صورت زیر است:

در مقایسه‌ تمامی ١٢٧ قلم مورد آمارگیری این دوره، «گونی چتایی ٧*٤٠» با ٢١٩,٠ درصد دارای بیش‌ترین افزایش قیمت و «لوله‌ سیمانی معمولی نمره‌ ١٠»  با ٨.٩ درصد دارای بیش‌ترین کاهش در متوسط قیمت نسبت به دوره‌ قبل بوده‌اند.

همچنین مقایسه‌ متوسط قیمت در این دوره با دوره‌ مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به «گونی چتایی ٧*٤٠» با ٢٩٥,٣ درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به «کول سیمانی» با ١٦,١ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، این آمار در سال 1396 در بین تمامی ١٢٧ قلم مورد آمارگیری اقلام "میلگرد آجدار نمره ٦" با ٥٣,٤ درصد دارای بیشترین افزایش و "پلاستوفوم (یونولیت)‌ ٢٠  کیلوگرم در متر مکعب" با ١١.٧ درصد دارای بیشترین کاهش در متوسط قیمت نسبت به دوره قبل از خود را داشته‌اند.