مسکن مهر در وزارت راه بدون سرپرست شد

 به دنبال خداحافظی احمد اصغری مهرآبادی به دلیل بازنشستگی از سمت قائم مقامی وزیر راه در امور مسکن مهر، ظاهرا این پست سازمانی در وزارت راه و شهرسازی حذف شده و بدون سرپرست مانده است.

مهرآبادی که در سال ۹۲ با حکم آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی به عنوان قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر منصوب شده و قرار بود، پروژه نیمه تمام مسکن مهر تا پایان سال ۹۶ در کل کشور به اتمام برسد، اما با نگاه منفی وزیر وقت نسبت به این پروژه، همچنان مسکن مهر نیمه تمام بوده و متقاضیان آن در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 پیش از رفتن مهرآبادی با مصوبه دولت، امور مسکن مهر به استانداران کشور واگذار شد که کارشناسان بر این باورند با این اقدام واحدهای مسکن مهر تا آخر این دولت هم تکمیل نمی‌شود.

طرح مسکن مهر در دولت مهرورزی با هدف حذف قیمت زمین از هزینه مسکن و خانه‌دار کردن اقشار مستضعف و کم‌درآمد کلید زده شد که حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور احداث شد که قرار بود با آورده حداکثر ۷ میلیون تومان توسط متقاضی آنها صاحب حداقل ۷۵ مترمربع مسکن مهر شوند.

گرچه تعدادی در حد ۵۰ درصد از این مسکن‌ها راه‌اندازی شد، اما عمده پروژه‌های مسکن مهر نیمه تمام ماند که با آمدن دولت تدبیر و امید و روی کار آمدن آخوندی به عنوان وزیر مسکن با نگاه لیبرالی وی و اینکه بارها اعلام کرده بود، مسکن مهر پروژه مزخرفی است، نسبت به تکمیل و راه اندازی این واحدها اقدام جدی صورت نگرفت و متقاضیان این واحدها بعد از گذشت حدود ۱۱ سال همچنان بلاتکلیف هستند.