سقوط ۱۰ درصدی قیمت طلا و سکه/میل خرید کم شد

محمد کشتی آرای درباره سیر نزولی قیمت طلا، سکه و ارز­ در یک هفته گذشته گفت:­ با وجود اینکه در هفته گذشته قیمت جهانی طلا ­با نوسان همراه بود اما در اوایل هفته در بازار داخلی روند قیمت سکه،­­ طلا ­و ارز­ کاهشی بود و بدلیل ­اقدامات­ و سیاست های ارزی­ بانک مرکزی­،­ قیمت ارز روزانه کاهش داشت و بطور مستقیم­ روی قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: قیمت سکه در اویل هفته،­ 4 میلیون و 100 هزار تومان بود که تا پایان هفته روز پنجشنبه­ به 3 میلیون و 580 هزار تومان رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ­تصریح کرد: ­با ورود سکه های نگهداری شده در خانه ها­ به ­بازار، قیمت ها کاهش یافت ­بطوریکه قیمت­ نیم سکه در اول هفته ­­­2 میلیون و 100 هزار تومان بود ­در پایان هفته به 1 میلیون و 870 هزار تومان،​ ربع سکه ­از­ 1 میلیون و 200­ هزار تومان­ به 1 میلیون و 120 هزار تومان،­ طلای یک گرمی از 660­ هزار تومان به 650 هزار تومان ­و طلای 18 عیار نیز از 370 هزار تومان­ به 340 هزار تومان رسید.

وی افزود: پیش بینی ما این است اگر­ سپرده هایی که در چند ماه گذشته تبدیل به سکه و ارز شده بود دوباره به دلیل کاهش­ قیمت وارد بازار شود ­قیمت ها­ روند کاهشی پیدا می کند.­

وی ادامه داد: میل به خرید طلا و سکه کاهش پیدا کرده و فروشنده در بازار زیاد است.