به گزارش افکار نیوز به نقل ازفارس، دفتر آمار آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در آخرین ماه سال ۲۰۱۱ میلادی به ۳۲.۵ میلیون دلار رسیده که نسبت به ماه قبل از آن افزایش ۲.۵ برابری داشته است.

در حالی صادرات آمریکا به ایران در ماه دسامبر ۲۰۱۱ افزایش قابل توجه داشته است که دولت این کشور فشار زیادی را بر کشورهای دیگر وارد آورده تا از سطح مبادلات خود با ایران بکاهند.

بر اساس این گزارش در ماه نوامبر ۲۰۱۱ حدود ۱۲.۷ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود و این رقم در دسامبر ۲۰۱۱ به ۳۲.۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

واردات آمریکا از ایران در ماه نوامبر نیز ۱۰۰ هزار دلار بوده که این رقم در ماه دسامبر به صفر رسیده است. به عقیده کارشناسان به دنبال ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی توسط تجار آمریکایی که از اواسط سال ۲۰۱۰ به اجرا گذاشته شده است کالاهای ایرانی مثل فرش، پسته و زعفران از طریق کشورهای ثالثبه این کشور وارد می شوند.

بر اساس این گزارش مجموع مبادلات ایران و آمریکا در سال ۲۰۱۱ میلادی بالغ بر ۲۳۰.۴ میلیون دلار بوده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن کاهش ۲۳ درصدی داشته است. مبادلات دو کشور در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۰۲.۷ میلیون دلار گزارش شده بود.

کل صادرات آمریکا به ایران در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۲۹.۵ میلیون دلار اعلام شده که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش داشته است. واردات آمریکا از ایران نیز طی این مدت ۹۹ درصد کاهش داشته است و به ۰.۹ میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی ۲۰۸.۲ میلیون دلار و واردات از ایران ۹۴.۵ میلیون دلار اعلام شده بود.