برگزاری ۲۶ نشست تخصصی در حوزه مالی اسلامی

 علی صالح‌آبادی رئیس انجمن مالی اسلامی صبح امروز در چهارمین همایش مالی اسلامی با موضوع توسعه نهادهای مالی اسلامی عنوان کرد: چهارمین دوره از این همایش در حالی برگزار می‌شود که از میان ۴۶ مقاله دریافت شده، تعداد ۱۷ مقاله توانسته‌اند در این همایش پذیرفته شوند که بخشی از این مقالات در فصلنامه مالی اسلامی و بخش دیگری نیز در کتاب مالی اسلامی چاپ و منتشر خواهند شد.

وی اهدای جایزه برتر به اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای توسعه مباحث مالی اسلامی را یادآور شد و گفت: انجمن مالی اسلامی در چهارمین فعالیت خود مطابق با ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی وزارت علوم در سال ۹۶ توانسته رتبه ممتاز را در بین انجمن‌های فعال در کشور کسب نماید.

رئیس انجمن مالی اسلامی با بیان اینکه انجمن مالی اسلامی اکنون به مرجع و پایگاهی برای مباحث مالی اسلامی تبدیل شده است، تصریح کرد: تاکنون ۲۶ نشست تخصصی در مباحث حوزه مالی اسلامی برگزار شده و در عین حال دو فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی نیز منتشر شده است.

صالح آبادی از راه اندازی نخستین دوره DBA مالی اسلامی از بهمن ماه پارسال سخن گفت و افزود: اشخاصی که این دوره‌ها را می‌گذرانند می‌بایست از دانشنامه کارشناسی ارشد و سابقه کار سه ساله در بازار سرمایه برخوردار شوند.

به گفته وی این دوره آموزشی با همکاری انجمن مالی اسلامی،‌سازمان بورس،‌دانشگاه امام صادق(ع)، و موسسه ردمانی مالزی برگزار می‌شود.

صالح آبادی از تلاش برای توسعه روابط بین‌المللی از سوی انجمن مالی اسلامی خبر داد و گفت: اولین همایش بین‌المللی مالی اسلامی در سال جاری همزمان با همایش بورس، بانک و بیمه با حضور میهمان‌هایی از سایر کشورها در جزیره کیش برگزار شد و تلاش می‌شود در حوزه پژوهش، آموزش و ترویج مباحث مالی اسلامی گام‌های مؤثر بیشتری برداشته شود.