چاره اندیشی مسئولان برای دلالان ارزی فضای مجازی
شروع این هفته بازار ارز با کاهش جزئی نرخ دلار رقم خورد و به نظر می‌رسد هفته خوبی را برای کمترین نوسانات رو به رو خواهد داشت. هر اسکناس دلار در بازار آزاد به قیمت ۱۰ هزار و ۱۵۰ تومان خرید و ۱۰ هزار ۱۸۵ تومان به فروش می‌رسد که نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته ۲۰۰ تومان کاهش داشته است.
 

روند تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن ادامه دارد

رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه آنچه امروز در بازار ارز شاهد آن هستیم روند طبیعی تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن آن است گفت: بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر ضرور و با تدبیر لازم بازار را مدیریت و هدایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به عوامل ایجاد تعادل در بازار ارز اشاره کرده و گفت: اقدامات بانک مرکزی در تامین و تسهیل عرضه اسکناس و حواله توسط فعالین بازار و نیز گشایش تدریجی کانال‌های مالی با کشور‌های هشتگانه و اتحادیه اروپا ثبات لازم در بازار ارز در مسیر هدف تعیین شده را به وجود خواهد آورد.
 
دلار در آغاز هفته ۱۰ هزار تومان شد/ فکری به حال دلالان فضای مجازی

همتی در ادامه با تاکید بر اینکه بازار ارز در کنترل بانک مرکزی است و نحوه دخالت در بازار ارز بخشی از برنامه مدیریت بازار است به مردم هشدار داده است که با توجه به ریسک بازار مراقبت لازم را داشته باشند و در دام نوسان گیری و سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند.
 
مطالب فوق، پست اینستاگرام رئیس کل بانک مرکزی است که  با دقت بالا این هشدار را به دلالان بازار ارز می‌دهد و آنها را نسبت مجازات و برخورد جدی نهاد آگاه می‌کند، همچنین وی بارها تاکید کرده است که بازار ارز محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.
 
یک مقام آگاه در بانک ملی با اشاره به کاهش نرخ اسکناس مسافرتی یورو در بانک‌ها گفت: این نرخ، روزانه از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عرضه کننده ارز مسافرتی اعلام می‌شود که بر گرفته از میانگین معاملات بازار بوده و این روز‌ها شاهد کاهش تدریجی است. هم اکنون هر اسکناس یورو ۱۱ هزار و ۷۴۹ تومان به مسافران و دانشجویان به فروش می‌رسد.
 
طبق مشاهدات میدانی در خیابان فردوسی روند آرامی در معاملات همراه بوده و وجود دلالان تنها در کوچه پس کوچه های این منطقه دیده می‌شود که این بیانگر برخورد جدی مقامات انتظامی و قضایی است، همچنین ثباتی  که در معاملات بازار ارز حاکم شده، بیانگر سیاست‌های ارزی کارشناسی شده بانک مرکزی است که روزنه امیدی را برای فعالان اقتصادی باز کرده است.
 
دلار در آغاز هفته ۱۰ هزار تومان شد/ فکری به حال دلالان فضای مجازی
 
اما نکته‌ای که بارها در گزارش‌ها تاکید شده است؛ فعالیت چشمگیر دلالان از طریق فضای مجازی است که البته با برنامه ریزی بانک مرکزی در جهت محدودیت تراکنش های بانکی، این فعالیت چند روزی با کاهش رو به رو شده است.