محمدعلي ضيغمي ـ معاون وزير بازرگاني ـ در گفتوگو با ايسنا درباره گزارشهاي اخير بانك مركزي نسبت به روند افزايشي قيمت برخي از اقلام پروتئيني گفت: اقلام پروتئيني كه اخيرا بانك مركزي در گزارشهاي خود طي چند نوبت به آنها اشاره كرده روند ثابتي داشته است؛ ضمن اينكه در بخش تامين اين كالاها نهايت تلاش خود را كردهايم.

به گفته او عوامل متفاوتی در قیمت این دسته اقلام تاثیرگذار است ولی به لحاظ تامین در شرایط مناسبی قرار داریم و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

وی در توضیح دلیل افزایش قیمت مرغ به بالای سه هزار تومان گفت: این افزایش را گرانی نمی‌دانم چون بحثتغییر قیمت این کالا مطرح است و نوسان قیمت به تناسب شرایط و میزان عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد.

ضیغمی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال کاهش قیمت مرغ وجود دارد یا خیر؟ افزود: این موضوع به برنامه تامین و میزان توزیع بستگی دارد چون مرغ یک کالای تثبیتی نیست و بسته به میزان عرضه و تقاضا در مقاطعی که افزایش بیشتری را در میزان تقاضا شاهد هستیم نوساناتی را به طور معمول دارد ولی میزان تولید مرغ در کشور بسیار مطلوب است و طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی تولید کافی داریم و سازمان‌های بازگانی به ویژه جهاد کشاورزی بر روی میزان عرضه نظارت لازم دارند.

معاون وزير بازرگاني افزود: خوشبختانه ذخاير كافي در ارتباط با مرغ در اختيار داريم و چنانچه احيانا با كمبود عرضه مواجه شويم، از ذخاير خود استفاده خواهيم كرد.