قیمت‌های میوه در بازار خلوت یلدا
 یک روز مانده به شب یلدا بازار میوه در تهران تقریبا آرام و از افزایش‌های شدید قیمت‌ها همانند سالهای گذشته خبری نیست، شاید کاهش قدرت خرید مردم هم به این مسئله کمک کرده تا با کاهش تقاضا، قیمت در آستانه شب یلدا اوج نگیرد، اگرچه قیمت میوه طی چند ماه گذشته به چند دلیل افزایشی داشت، اما ظاهرا فروشندگان و مغازه‌داران، دیگر توانی در مردم نمی‌بینند تا قیمت‌ها را در آستانه شب یلدا بالا ببرند. 

بررسی میدانی خبرنگار فارس حاکی از این است که قیمت انواع میوه در بازار تهران به این شرح است:

میوه قیمت (تومان)
انار ساوه ۷۶۰۰ تا ۱۰ هزار تومان
نارنگی ساری ۵۳۵۰
خرمالو ۶۳۰۰
لیموشیرین ۳۸۵۰
پرتقال تامسون ۲۹۸۰
سیب قرمز ۶۹۸۰
سیب زرد ۶۹۸۰
گلابی ۱۳۸۰۰
کیوی ۷۵۰۰
انگور ۴۰۰۰
هندوانه ۳۶۰۰
موز ۱۲۰۰۰
هویج ۳۲۰۰
لبو ۴۲۰۰

افزایش قیمت میوه در ماه‌های اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت ارز و اشتهای بیشتر برای صادرات بود. از سوی دیگر، برخی میوه‌های در سال گذشته دچار سرمازدگی شدند و تولید آن کاهش یابد و به همین دلیل قیمت میوه بالا رفت.

 اما در آستانه شب یلدا این افزایش‌ها متوقف شده و افزایشی را در بازار میوه شاهد نیستیم، روز گذشته رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان به خبرنگار فارس گفت برای جلوگیری از هرگونه افزایش قمیت میوه، قیمت‌های مصوب را به ۴ هزار صنف میوه‌فروش ابلاغ کردیم و آنها موظف هستند این قیمت را رعایت کنند و بازرسی‌ها و سرکشی‌های روزانه هم با مأموران سازمان تعزیرات حکومتی انجام می‌شود و در صورت تخلف، صنف میوه‌فروش جریمه سنگین خواهد شد.