آغاز برخورد با عرضه پوشاک برند قاچاق

 حمید رضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به آغاز برخورد با عرضه نشان‌های پوشاک قاچاق در واحدهای تجاری از اول دیماه ۹۷ گفت: با این برخورد ها، خطر پذیری عرضه پوشاک قاچاق بالارفته و به نوعی از تولید داخل حمایت می شود.

وی افزود: از روز شنبه مراجعه به واحد های تجاری برای آگاه سازی فروشندگان آغاز شده و از هفته بعد اقدام مقابله‌ای صورت می‌گیرد و تیم های عملیاتی برای برخورد به واحدها مراجعه می کنند.

دهقانی‌نیا ادامه داد: در گام اول 40 مجتمع تجاری توزیع کننده قاچاق پوشاک در تهران با دست کم 150 فروشگاه بزرگ شناسایی شده است. این تعداد صد در صد شناسه کالا ندارد و از فرصت داده شده استفاده نکرده اند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه مدیران 40 مجتمع تجاری فراخوانی شده و درباره توزیع پوشاک قاچاق به آنها تذکراتی داده شده است، افزود: چنانچه برند های خارجی بخواهند در کشور فعالیت داشته باشند، باید در سامانه ثبت و مجوز داشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق استعلام انجام شده از اتاق اصناف 50 شرکت با 67 برند فعالیت خود را ثبت کرده‌اند، تصریح کرد: باید فضای عرضه پوشاک قاچاق را به تولید داخل تبدیل کنیم، در این صورت اشتغال بیشتر می شود. بخش تولید ظرفیت خود را بالا می برد و مشکل اشتغال کشور را حل می کند.

وی تاکید کرد: به ازای هر مغازه عرضه برند خارجی که جمع شود، یک مغازه تولید داخل در کشور باز خواهد شد که به تولید ملی و اشتغال کمک می کند.

دهقانی نیا گفت: برآورد ما از قاچاق در حوزه پوشاک، 2.5 میلیارد دلار است و با برخورد درست با این امر، فشار ارزی در این حوزه برداشته می شود.