دنياي اقتصاد نوشت: ژان کلود دسو در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۳۷ در فرانسه متولد شد. او کار خود را با نصب تبلیغات در سرویسهای بهداشتی عمومی، ایستگاههای اتوبوس شروع کرد. در واقع ایده او تامین سرمایه خدمات عمومي(مثل ایستگاه اتوبوس) برای شهرداری بود به شرطی که بتواند بهطور رایگان روی آن تبلیغات کند. به این معنا که او بودجه لازم را برای این سرمايهگذاریها از طریق درآمد تبلیغات بهدست آورد. ژان کلود دسو گروه جی سی دسو را در سال ۱۹۶۴ تاسیس کرد.

گروه جی سی دسو در حال حاضر در فرودگاه‌ها، ‌ مراکز خرید، بزرگراه‌ها و بیلبورد‌ها در بیش از ۶۲ کشور دنیا تبلیغ می‌کند. این گروه در حال حاضر در تبلیغات فضای بیرونی در اروپا‌ و آسیا و اقیانوسیه در رتبه اول و در سطح جهانی شرکت در رتبه دوم قرار دارد.

این گروه طی ۴۰ سال گذشته از طریق خرید شرکت‌های تبلیغاتی کوچک در کشور‌های مختلف و با ارائه تبلیغات با کیفیت و نوآورانه به شدت رشد کرده است و در حال حاضر بیش از ۸۹۰۰ کارمند دارد و تبلیغات آن را روزانه بیش از ۱۷۵ میلیون نفر در دنیا مشاهده می‌کنند.

دفتر مرکزی آن در حومه شهر پاریس قرار دارد. درآمد گروه جی سی دسو در سال ۲۰۰۸ در حدود ۱۷/۲ میلیارد یورو برآورد شده بود. سهام این شرکت به شکل عمومی‌در بازار بورس پاریس خرید و فروش می‌شود. البته خانواده دسو مالک ۷۷ درصد سهام این شرکت است.

گروه جی سی دسو از فراهم کنندگان وسایل حمل‌و‌نقل عمومی‌دوستدار طبیعت است. این شرکت به مردم دوچرخه‌هایی را برای رفت و آمد آنها کرایه می‌دهد و همچنین سطل‌های زباله مخصوص باتری‌ها، ‌ شیشه‌ها یا انواع دیگر زباله‌ها در اماکن عمومی‌ و خیابان‌ها تعبیه کرده است. ژان کلود دسو در حال حاضر رییس این شرکت است.

ژان کلود دسو ازدواج کرده و ۳ فرزند دارد. دو پسر او، ژان فرانسوا و ژان شارل نیز از مدیران اجرایی شرکت پدر هستند. ژان کلود دسو در حال حاضر ساکن پاریس است و اطلاعات کمي از زندگی وی منتشر شده است.