نهایی شدن توافقنامه همکاری راهبردی ایران و سوریه

 محمد اسلامی در همایش ایران و سوریه اظهار کرد: امروز توانستیم توافقنامه همکاری راهبردی بین دو کشور را نهایی کنیم تا شرایط برای پایداری روابط اقتصادی دو کشور را مهیا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کلیه سرفصل‌هایی که تسریع کننده در روابط اقتصادی خواهد بود مشخص شده است.

وی گفت: موضوعات و مشکلات مربوط به حوزه پولی و مبادلات مالی و حمل و نقل جزو ضروریات فعالیت‌های اقتصادی است که مذاکرات آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: باید از فرصت گسترش فعالیت استفاده کرده و شرکت‌های ایرانی بتوانند در تمام سرفصل‌های که دولت سوریه نیازمند آن است را عملیاتی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باید با یک اقدام متفاوت‌تر از گذشته نشان دهیم که بخش خصوصی و دولت همراه هم هستند تا اهداف اقتصادی را محقق کنند.

محمد السامرالخلیل در همایش ایران و سوریه با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد اظهار کرد: نخستین دیدار تجار دو کشور ۳ماه قبل بود و امروز توانستیم به یک موافقتنامه استراتژیک اقتصادی بلندمدت برسیم که تمام زمینه ها‌ی سرمایه‌گذاری اقتصادی و مالی را در بر می‌گیرد؛ و قرارداد‌های گذشته را تکمیل و مشوق‌های را جهت سرمایه گذاری در خود دارد.

وزیر تجارت سوریه گفت: ما در آینده شاهد تشکیل جلسه کمیته سرمایه‌گذاری ایران و سوریه هستیم که ۷سال است برگزار نشده است و امیدواریم نتایج آن بزودی پدیدار شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم سطح روابط اقتصادی دو کشور به سطح روابط سیاسی برسد افزود: سوریه طی دوران جنگ بسیاری از زمینه‌های سرمایه گذاری استراتژیک خود را از دست داده است و بسیاری از کارخانجات از بین رفتند و موجب شده در زمینه تولید کالا دچار کمبود شویم.

وزیر تجارت سوریه تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در بازار سوریه سرمایه گذاری کرده و از آنجا کالا‌های خود را صادر کنند.