هاشمی تختی نژاد: مشکلات تحریمی بنادر مقطعی است

 حسین هاشمی تختی نژاد با اشاره به وضعیت بنادر کشور با توجه به اعمال تحریم های دریانوردی آمریکا علیه ایران، گفت: به طور حتم توسعه بنادر کشور کلید پیشرفت اقتصادی است، در شرایط کنونی صادرات مهم ترین راه کار برای شکوفایی اقتصاد کشور بوده و در این عرصه بنادر و ترانزیت دریایی نقش برجسته ای دارند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش سقف تسهیلات برای حمایت از بنادر کشور تأکید کرد و گفت: امروز زمان توسعه بنادر کشور است و در این عرصه دولت باید حمایت های لازم را صورت دهد، زیرا گسترش بنادر موجب می شود که بخش اعظمی از ارزآوری توسط این مناطق محقق شود.

توسعه بنادر راه کار کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی

هاشمی تختی نژاد با بیان اینکه راه کار کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، توسعه بنادر است، افزود: امروز بنادر ما باید در بخش های مختلف زیرساختی از جمله پس‌کرانه ها توسعه یابند و در این عرصه باید سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این حوزه جذب شوند.

صادرات مواد معدنی و بانکرینگ، ابزارهای موثر درآمدزایی در حوزه بنادر

امروز در بحث بنادر، صادرات مواد معدنی مورد غفلت قرار گرفته و باید برنامه ریزی بیشتری برای صادرات این محصولات از دروازه های بنادر صورت گیرد. یکی دیگر از ابزارهای موثر در حوزه بنادر، موضوع بانکرینگ و سوخت رسانی به کشتی های بین المللی است که این مسئله می توان درآمد بسیار بالایی را برای کشور به همراه داشته باشد

وی ادامه داد: امروز در بحث بنادر، صادرات مواد معدنی مورد غفلت قرار گرفته و باید برنامه ریزی بیشتری برای صادرات این محصولات از دروازه های بنادر صورت گیرد. یکی دیگر از ابزارهای موثر در حوزه بنادر، موضوع بانکرینگ و سوخت رسانی به کشتی های بین المللی است که این مسئله می توان درآمد بسیار بالایی را برای کشور به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: همچنین حوزه کشتی سازی و تعمیر کشتی یکی دیگر از ظرفیت های بنادر کشور است، البته پیشرفت های قابل قبولی در این رابطه انجام شده اما می توان با برنامه ریزی و سیاست گذاری این حوزه را متحول کرد.

مشکلات تحریمی بنادر مقطعی است/ توسعه و شکوفایی بنادر در آینده ای نزدیک

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی بنادر به علت اعمال تحریم های ظالمانه، دچار برخی مشکلات شده اند، اما این مسئله مقطعی بوده و در آینده خیلی نزدیک مسیر پیشرفت بنادر کاملا صعودی می شود.