اوپک فهرست سهمیه کاهش تولید را منتشر کرد

 اوپک در روز جمعه لیست سهمیه کاهش تولید نفت را توسط اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت برای شش ماهه تا ماه ژوئن اعلام کرد. این کار در جهت تقویت اعتماد به راهی که در پیش گرفته‌اند انجام شد. هدف اوپک از کاهش تولید جلوگیری از عرضه بیش از نیاز نفت به بازار در سال 2019 است .

وزرای اوپک و غیر اوپک همچنین در بیانیه ای از اعضای شرکت کننده در سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش خواستند «تلاش هایشان را برای اجرای کامل و به موقع توافق دو برابر کنند» .

اوپک و متحدانش به خاطر نگرانی از سقوط قیمت نفت و افزایش عرضه در ماه دسامبر توافق کردند تولید نفت را 1.2 میلیون بشکه در روز از اول ژانویه 2019 کاهش دهند. سهم اوپک از این کاهش 800 هزار بشکه است.

انتشار سهمیه ها نشان دهنده تلاش تولیدکنندگان برای افزایش اعتبار توافق است. اوپک در ابتدا جزئیات کمی در مورد نحوه کار داد و منابع گفتند که سهمیه ها منتشر نخواهد شد .

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک که برای انتشار لیست سهمیه‌ها تحت فشار بود گفت:«صنعت نفت تحمل یک رکود دیگر را ندارد» .

کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک هر ماه کاهش تولید را بررسی می‌کند و تایید کرده در 18 مارس در باکوی آذربایجان گرد هم می آیند .

در نیمه اول 2019 ،اوپک و متحدانش 1.195 میلیون بشکه در روز تولید نفت را کاهش می دهند و آن را به 43.874 میلیون بشکه در روز می رسانند. اوپک و متحدانش در هفدهم و هجدهم آوریل در وین دیدار می کنند تا در مورد تمدید توافق پس از ماه ژوئن تصمیم گیری کنند .