به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران شاتا، حسین مدرس خیابانی در نشست روسای سازمانهای صنعت،معدن وتجارت افزود: وضع تولید انواع کالاهای اساسی تولید داخل در شرایط مناسبی است و اقدامات لازم نیز برای تامین ارز کالاهای اساسی وارداتی انجام شده است و نگرانی در باره تامین کالای اساسی مورد نیاز بازار شب عید وجود ندارد.

قائم مقام معاونت توسعه بازرگانی داخلی درادامه به میزان موجودی برخی کالاهای اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون موجودی بیش از ۸ ماه مصرف شکر در کشور وجود دارد و ۴۰۰ هزار تن تولید داخلی هم در راه است.

به گفته وی، همچنین موجودی روغن نباتی تا چند ماه مصرف آینده جوابگوست و محموله روغن خام نیز در بندر پهلو گرفته است و ظرفیت خوبی برای افزایش ذخیره روغن محسوب می ‌شود.

عضو کارگروه کنترل بازار در ادامه به طرح‌ ویژه توزیع کالاهای اساسی نیز در ایام پایانی سال اشاره کرد و افزود: در این مدت ۳۰ هزار تن شکر، ‌ ۳۰ هزار تن روغن نباتی، ۲۰ هزار تن برنج، ۱۰ هزار تن مرغ و همچنین ۱۰ هزار تن گوشت قرمز توزیع خواهد شد.

مدرس خیابانی در ادامه از آغاز جشنواره فروش در ابتدای اسفندماه و به طور همزمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: در تهران این کار آغاز و برنامه ریزیها به گونه ای تدوین شده است تا برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا، فروشهای فوق العاده فروشگاههای بزرگ زنجیره ای و اصناف به طور همزمان آغاز شود تا پاسخگوی نیاز بازار و حجم تقاضاها در این دوره باشد.