مصطفی قلیخسروی در گفتوگو با فارس درباره اینکه با توجه به واگذاریهای مسکن مهر نباید سال آینده شاهد رشد قیمت مسکن باشیم افزود: درست است سال آینده قیمت مسکن نمیتواند به صورت جهشی افزایش داشته باشد چرا که واگذاریهای مسکن مهر به شکل قابل توجهی در حال انجام است و باید شاهد یک وضعیت و شرایط طبیعی از لحاظ قیمت باشیم.

وی تأکید کرد: سال آینده سال خوبی خواهیم داشت و همانطور که مسوولان تاکید کرده بودند تا پایان سال ۹۲ مشکل مسکن را به حداقل خواهند رساند و به نظر بنده این موضوع در حال به نتیجه رسیدن است.

قلی‌خسروی تصریح کرد: وقتی واگذاریهای مسکن مهر از اواخر ماه جاری آغاز شود مطمئنا یک سری جابجایی‌ها انجام می‌شود پس مطمئنا بازار مسکن در سال آینده یک بازار باثباتی را تجربه خواهد کرد.

بنگاه‌های مسکن با نام فامیلی افراد

رئیس اتحادیه املاک کشوری گفت: از سال ۹۱ ابتدا در تهران و سپس استان ها و شهرستانهای کشور نام بنگاه‌های مسکن به نام افراد و شخص دارای مجوز کسب خواهد بود.

وی ادامه داد: از سال آینده در تهران درج بنگاه‌ مسکن با نام‌های متعارف دیگر به غیر از نام فامیلی افراد ممنوع است.

قلی‌خسروی تأکید کرد: این کار با هدف جلوگیری از فساد حرفه‌ای برخی بنگاه های مسکن صورت می‌گیرد و از این پس هر فرد و یا بازرسی وارد دفاتر مشاور املاک می‌شود آن بنگاه را با نام بنگاهی می‌شناسد که صاحب آن مشاور املاک است.

راه اندزی دانشگاه مشاوران املاک از ۲۰ اسفند

قلی خسروی همچنین از راهاندازی دانشگاه علمی کاربردی مشاوران املاک از ۲۰ اسفندماه جاری خبر داد و گفت: از ۱۵ اسفندماه جاری اقدام به گرفتن دانشجو برای دانشگاه علمی کاربردی مشاوران املاک خواهیم کرد و از ۲۰ اسفند این دانشگاه آغاز به کار میکند.