به گزارش فارس، عباس حسنی امروز در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار داشت: امروز رحمت حق مانند باران از آسمان و زمین میجوشد باید وحدت داشته باشیم تا رحمت حق بر ما نازل شود.

وی گفت: دانشگاه مکانی است برای انسان سازی و تربیت کاردان‌‌ها و کارشناسان. تقوا و احترام یکی از مسائل مهمی است که باید انجام شود وقتی از فرهنگ و اصلاحات صحبت می‌کنیم باید ببینیم جایگاه سلامت کجا قرار می‌گیرد.

حسنی گفت: سلامت دانشجو بسیار اهمیت دارد. دانشگاه جایگاه عجیبی است و هر چقدر که در مسیر فرهنگ کار کنیم مشکلات بیشتری پیدا می‌شود. برای کارکردن در نظام سلامت باید باورهای دینی را احساس کنیم و زمانی که باورهای دینی احساس می‌شود مشکلات بیشتر و بیشتری رخ می‌دهد آئین‌ها و چیزهای مختلفی در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کند و باید در مسیر اینها قرار گیریم.

معاون وزیر بهداشت گفت: یکی از مقوله‌هایی که در دانشگاه آن قدر اهمیت داده می‌شود ایاب و ذهاب و غذای دانشجویان است ولی باید به فرهنگ بیشتر توجه کنیم.

وی ادامه داد «در حوزه سلامت دانشجو در سال ۸۷ اعتبارات و بودجه‌های دانشگا‌ه‌ها تقریباً دو برابر شد ولی به میزان افزایش بودجه‌ها مشکلات حل نشده است.

حسنی بیان کرد: ۵۰ خوابگاه وجود دارد که نیمی از آنها ساخته شده و نیمی دیگر نیمه کار است تناقض‌های دیگری نیز در بودجه دانشگاههای علوم پزشکی وجود دارد.

وی گفت: برخی دیگر از این مشکلات پروژه‌هایی هستند که بخش خصوصی نیز در تهیه آنها کمک می‌کند که همه مشکلات به وزارت بهداشت بر نمی‌گردد. در سال ۹۰ افزایش دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها و هدفمند کردن یارانه‌ها موجب شد برخی از مشکلات ایجاد شود.

حسنی گفت: زمانی که بحثهدفمندی یارانه‌ها پیش آمد ما باید پشت ولایت فقیه باشیم و این هدفمندی یارانه‌ها را حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: ۳ هزار میلیارد تومان کسری وزارت بهداشت است که حدود ۲۹۷ میلیارد تومان آن کمک شده است یعنی کمتر از ۱۰ درصد آن به وزارت بهداشت برگشته و اعتبارات ما محدود است.

معاون توسعه انسانی وزیر بهداشت افزود: بدنه دولت به سمت کوچکتر شدن پیش می‌رود و ما تا حدی معاونت‌های خود را حذف کرده‌ایم و ۸ معاونت به ۵ معاونت تقلیل پیدا کرده‌است.

وی گفت: مشکلات را منکر نیستیم اما کارهای زیادی نیز انجام شده است باید به دنبال اصلاح دانشگاهها باشیم و ما حدود ۳ هزار میلیارد تومان کسری داریم.