قیمت جهانی طلا در 13 بهمن 97

 تقویت بازار کار آمریکا موجب شد تا قیمت طلا روز جمعه افت کند، اما به دلیل سیگنال ارسالی از فدرال رزرو آمریکا مبنی بر توقف روند افزایش نرخ بهره برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که رو پنجشنبه تا رقم 1326 دلار و 30 ست بالا رفته بود، در پایان معاملات روز جمعه با 0.25 درصد کاهش به 1317 دلار و 98 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.23 درصد افت به 1322 دلار و 10 سنت رسید.

تای وونگ تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «کاهش قیمت ها در روز جمعه ناشی از آمارهای امیدوار کننده از بازار کار و بخش تولید آمریکا به رغم تعطیلی دولت بوده است.»

وی افزود: «به علاوه، به دلیل عملکرد مناسب بازار طلا و عبور از رقم 1300 دلار شاهد برخی برداشت سودها بوده ایم.»

پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان اشتغال در آمریکا در ماه ژانویه به بالاترین رقم 11 ماه گذشته رسیده است، ارزش دلار افزایش داشت و موجب شد تا قیمت طلا کاهشی شود. اما به گفته تحلیلگران چشم انداز کلی بازار طلا همچنان مثبت است.

به دلیل آشفتگی ماه های اخیر در بازارهای بورس و احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره در آمریکا، قیمت طلانسبت به پایین ترین رقم های بیش از یک سال و نیم اخیر که در ماه اوت به ثبت رسیده بود، حدود 14 درصد افزایش یافته است.

میگوئل پرز سانتالا تحلیلگر بازار طلا گفت: «صحبت های اخیر رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه قرار است افزایش فوری نرخ بهره اتفاق بیافتد موجب شده تا قیمت طلا افزایش یابد.»