ادامه فعالیت قلدرمأبانه برندهای محرز عرضه پوشاک قاچاق

 بهرام شهریاری درباره روند اجرای طرح مبارزه با برندهای محرز عرضه کننده پوشاک قاچاق گفت: این طرح از ابتدای دی ماه 97 توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  به اجرا در آمد و با توجه به جدیتی که در اجرای طرح وجود داشت، بلافاصله برخی عرضه‌کنندگان برندهای محرز پوشاک قاچاق یا واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و یا پوشاک ایرانی را برای عرضه جایگزین پوشاک قاچاق در فروشگاه‌های خود کردند. 

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات صنعت نساجی و پوشاک ایران، افزود: اما در ادامه با توجه به سنگ‌اندازی برخی که منافع خود را به دنبال اجرای طرح در خطر دیدند، طرح مدتی متوقف و اشکالاتی بر سر اجرای این طرح به وجود آمد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر اجرای طرح مبارزه با برندهای محرز عرضه کننده پوشاک قاچاق به اصناف و وزارت صنعت واگذار شده است، بیان داشت: طرح در حال حاضر با جدیت لازم اجرا نمی‌شود، به طوری که از 110 فروشگاهی عرضه کننده برندهای محرز قاچاق که در تهران شناسایی شده بود، حدود 50 فروشگاه هنوز قلدرمأبانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند. 

شهریاری اظهار داشت: البته تعدادی از فروشگاه‌های تعطیل در انتظار فرصت و موقعیتی برای ادامه و از سرگیری فعالیت خود هستند. 

وی بیان داشت: مقاومت از سوی برخی مراکز باعث شده اجرای طرح به اصناف و وزارت صنعت واگذار شود و مقرر شده که ستاد به عنوان یک نهاد اجرایی به روند اجرای طرح نظارت کند. 

بهرام شهریاری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات صنعت نساجی و پوشاک ایران گفت: اگرچه ستاد مرکز مبارزه با قاچاق کالا منتظر ارائه گزارش از روند اجرای طرح توسط اتحادیه است، اما خود این ستاد هم مشغول تهیه گزارشی از روند اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک محرز قاچاق است.