برنامه های  وزارت راه برای نوروز ۹۸

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز اولویت وزارت راه و شهرسازی است، ۳ برنامه این وزارتخانه برای ایام نوروز ۹۸ را تشریح کرد.

محمد اسلامی امشب در حاشیه بازدید از جاده قدیم زرندیه اظهار کرد: هرچه جاده ها و محورها اصلاح شود، اما شیوه رانندگی مردم بهبود پیدا نکند عملا اثربخشی اقدامات را در این زمینه شاهد نخواهیم بود و باید فرهنگ عبور و مرور ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: بهسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز اولویت وزارت راه و شهرسازی است، این وزارتخانه برای نوروز سه کار مهم را در دستور کار خود قرار دارد که شامل گسترش سیستم کنترل هوشمند، تقویت دوربین های پلاک‌خوان برای پلیس و استقرار بیشتر در نقاط حادثه‌خیز برای کنترل عبور و مرور است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اصلاح هندسی نقاط پر خطر، ساماندهی محورها و نقاط و تقاطع های خطرناک تا قبل از نوروز با حداکثر کارآمدی دنبال خواهد شد و برای نقاط پرحادثه شناسایی شده در ساوه و زرندیه نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: هدف از این بازدید بررسی وضعیت و نقاط حادثه‌خیز جاده های پرندک، زاویه، مامونیه، اخترآباد و خشک‌رود از توابع زرندیه است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نیز در حاشیه این بازدید گفت: وضعیت برخی جاده های این شهرستان با وجود عملیات بهسازی و نوسازی آسفالت و زیرسازی ها مطلوب نیست.

محمد منصوری ابراز امیدواری کرد با سفر وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان ها شاهد بهبود جاده ها و اختصاص اعتبار مناسب ملی برای تعمیر وبهسازی راهها با رویکرد کاهش سوانح رانندگی باشیم.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر وزیر راه و شهرسازی پنج بار به شهرستان های ساوه و زرندیه سفر کرده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه به شهرستان ساوه سفر و از کنار گذر ساوه و جاده قدیم ساوه به تهران و ساوه به همدان، ساوه به غرق آباد و نوبران و ساوه به آوه و طراز ناهید به قم بازدید خواهد کرد.

حضور در جلسه فرمانداری ساوه از دیگر برنامه های امشب وزیر است.