فروش واحد مسکونی ۱۰ درصد زیر قیمت بازار

 مصطفی قلی خسروی در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات کشور 10 تا 13 اسفند ماه امسال، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال 8 تا 10 درصد واحدهای مسکونی زیر قیمت بازار عرضه می شود و در داخل نمایشگاه نیز امکان امضای قرارداد وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به این که از ترکیه برای حضور در  این نمایشگاه دعوت کرده ایم، افزود: وقتی می بینیم ایران با همسایگان نزدیک شود تلاش می کنیم به این روابط رنگ و عاب بهتری بدهیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با یادآوری این که  800 خانه در ازمیر طی 10 ماه اخیر توسط ایرانیان خریداری شده است، افزود: ترکیه ای ها اعلام کردند که ما در ایران سرمایه گذاری کرده ایم، موسسه ای را ایجاد کرده ایم که صنعتی سازی در ایران را توسعه دهیم.

قلی خسروی با بیان این که طی سال 2018 میلادی ایرانی ها حدود 95 هزار واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده اند، تصریح کرد: شهروندان عربستانی و عراقی نیز در سال گذشته 112 هزار واحد و 105 هزار واحد را در ترکیه خریداری کرده اند.

وی با بیان این که در ازمیر واحدهای مسکونی به نرخ 6 میلیون تومان و متراژ واحدها از 70 تا 350 متر است، اظهار کرد: در ترکیه دو سند صادر می شود؛ یکی سند شهرداری که عموما ایرانی ها فریب این سند را می خورند،  سند اصلی هم است که باید حتما تصرف شده باشد. برای سند اول یا همان شهرداری نیز به هیچ عنوان تابعیت داده نمی شود.

خسروی با اشاره به خرید شتابزده ملک توسط ایرانیان در گرجستان نیز گفت: دولت گرجستان اعلام کرده دیگر اجازه نمی دهد کسی در این کشور ملک خرید و فروش کند به همین دلیل ایرانی ها برای فروش املاک خود دچار مشکل شده آند.

وی با تاکید بر این که هیچ جای دنیا برای خرید ملک ایران نمی شود، افزود: متاسفانه به سرمایه گذاران بها داده نشده تا در ایران خارجی ها بتوانند ملک خریداری کنند.

وی با بیان این که مشاوران املاک دارای مجوز مجاز به خرید و فروش ملک در ترکیه نیستند، تصریح کرد: در صورت مشاهده با چنین مواردی با مشاوران املاک به شدت برخورد می شود.

طیبی نژاد مدیر شرکت برگزار کننده نمایشگاه املاک نیز در این نشست گفت: در این نمایشگاه حدود 40 شرکت خدمات، سرمایه گذاری، مشاوره و... حضور دارند. از این تعداد حدود 5 شرکت کننده ترک هستند که به صورت نمایندگی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور انبوه سازان و سازندگان در نمایشگاه املاک، اظهار کرد: محوریت حضور خارجی ها در نمایشگاه، سرمایه گذاری در بخش مسکن بوده است. در بحث صنعتی سازی و صنایع نوین ترکیه یکی از کشورهای پیشرو است که می توانیم فناوری روز ساخت و ساز را از آنها دریافت کنیم.