حباب سکه به ۵۰۰ هزار تومان رسید

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: حباب سکه امروز به ۵۰۰ هزار تومان رسید.

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، درباره آخرین وضع طلا و سکه در بازار اظهار کرد: حباب سکه امروز به ۵۰۰ هزار تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی طلا تغییری نداشته است اظهار کرد: امروز قیمت طلا و سکه نسبت به دو روز گذشته کاهش داشته است.

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت جهانی طلا درپایان هفته تغییر می‌کند اظهار کرد: هم اکنون قیمت طلا و سکه را نمی‌توان پیش بینی کرد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با تاکید بر اینکه تقاضایی برای خرید مصنوعات ساخته شده وجود ندارد، گفت: مردم به دلیل اعمال اجرت ساخت و مالیات بر ارزش افزوده بر مصنوعات، این نوع طلا را خریداری نمی‌کنند و از جنبه سرمایه‌گذاری به خرید طلای خام و آب شده روی آورده‌اند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر بیان کرد: از نظر کارشناسی خرید طلای آب شده از سوی مردم بسیار خطرناک است، زیرا افراد غیرخبره توانایی تشخیص عیار طلای آب شده را ندارند و خرید طلای آب شده و خروج آن توسط مردم از بازار، از حجم مواد اولیه موجود در کسب‌وکار صنف طلا می‌کاهد.

امروز در بازار آزاد تهران، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسید، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد به ۴۴۰ هزار تومان رسید. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۳۲۸ دلار و یک سنت معامله شد.