سود تسهیلات ۱۷درصدی برای انبوه‌سازان مسکن

 ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن امروز در چهارمین جشنواره ملی آب که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: بانک مسکن به انبوه‌سازان مسکنی که در ساخت مسکن از فناوری‌های جدید و مدیریت مصرف انرژی استفاده کنند، تسهیلات با نرخ سود ۱۷ درصد پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بانک مسکن، پرداخت این تسهیلات را در راستای تشویق به بهره‌گیری از روش‌های جدید و نوین برای مدیریت مصرف آب و انرژی در واحد‌های مسکونی اعلام کرد.

رحیمی انارکی از ایجاد کمپین حمایت از بهینه سازی مصرف انرژی از سال گذشته با حمایت این بانک خبر داد و گفت: امسال نیز این اقدام بانک مسکن ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک‌ها نقش کلیدی در رونق اقتصاد کشور دارد، اگرچه بانک‌ها درمعرض انواع نوسانات از جمله نرخ ارز، مشکلات بانکی و غیره مواجه‌اند، اما بانک‌ها در قبال جامعه بی تفاوت نیستند.

در ادامه محمدحسین شریعتمداری رئیس همایش ملی آب و خاک، از اعلام فراخوانی برای عموم مردم درباره راهکار‌های مناسب برای مدیریت مصرف آن خبر داد.

وی بیان کرد: این فراخوان از ۲۰ اسفند همزمان با راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی آن آغاز به‌کار خواهد کرد.

رئیس همایش ملی آب و خاک تصریح کرد: قرار است نظرات مردم در این فراخوان جمع آوری و با بررسی آنها بهترین راهکار‌های مدیریت مصرف آب برای متولیان آب کشور ارسال شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

شریعتمداری یادآوری کرد: راهکار‌های مناسبی برای تشویق مردم برای شرکت در این فراخوان در نظر گرفته شده که در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی از سال ۹۰ در بهبود فضای کسب و کار نقش داشته و از بخش کشاورزی درخواست کرده که در این امر ورود کند، گفت: از مسئولان دولتی درخواست شده که در انجام وظایف خود کوشا باشند تا بحران آب به حداقل برسد.