بزرگتر شدن حباب سکه

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان این مطلب گفت: در ۲ روز گذشته و با کاهش قیمت‌ها بسیاری از کسانی که تمایل به خرید سکه و طلا داشتند، دست نگه داشته و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها بودند که این مساله سبب شد تا حباب سکه کاهش یابد.

محمد کشتی آرای افزود: کاهش تقاضا سبب شده تا دیروز عصر قیمت سکه تا ۴ میلیون ۴۰۰ هزار تومان کاهش یابد، اما امروز صبح و با شروع معاملات این افراد وارد بازار شده و نسبت به خرید اقدام کردند که این کار سبب شد تا میزان تقاضا افزایش یابد و در نتیجه قیمت‌ها بالا رفت.

وی بیان کرد: امروز در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با نرخ ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز ۸۳۵ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

کشتی آرای گفت: با توجه به افزایش تقاضا حباب سکه امروز تا ۴۳۰ هزار تومان افزایش یافته در حالی که روز گذشته حباب سکه تا ۳۹۰ هزار تومان پایین آمده بود.

این فعال بازار طلا و جواهر اظهار کرد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت‌ها اکنون با نرخ یک میلیون و ۷۶۵ هزار تومان معامله می‌شود.