صنعت خودرو باید با قدرت به حرکت خود ادامه دهد

به گزارش افکارنیوز عبدالله رضیان گفت: در حال حاضر فضای کشور از نظر اقتصادی ملتهب است و صنعت خودرو نیز در این فضای ملتهب در راس خبرها قرار دارد و دلیل آن حساسیت زیادی است که مردم نسبت به خودرو دارند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس افزود: مشکلی که در حال حاضر در بازار خودرو وجود دارد، قیمت خودروها است چرا که قیمت گذاری در بازار، خارج از عهده شرکت های خودروسازی و بسیار بالا است و روند افزایشی قیمت در بازار نیز نگران کننده است که البته با توضیحات وزیر صنعت در کمیسیون صنایع مجلس و با توجه به روند صعودی تیراژ تولید در خودروسازان، قیمت خودروها بعد از عید روند کاهشی خواهد داشت.

رضیان گفت: در این برهه به نظر می رسد که تولید خودرو در شرایط خوبی است و افزایش تولید نشان می دهد که می توان نیاز بازار را تامین کرد و مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد مرتفع خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: مشکل دیگری در این صنعت وجود داشت که بدهی خودروسازان به قطعه سازان بود و مانع بزرگی برای افزایش تولید محسوب می شد و خوشبختانه با حمایت دولت و بانک مرکزی مبلغ 2 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای مطالبات قطعه سازان به دو خودروساز بزرگ کشور داده شده و قرار است 2 هزار میلیارد دیگر تامین شود که کمک بزرگی به صنعت قطعه سازی خواهد بود و باعث پایداری اشتغال در صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور شود.

وی افزود: اگر مشکلات قیمت گذاری خودرو برطرف شود، نگرانی ها حتما کاهش می یابد و با ادامه روند فعلی تولید، در سال آینده شرایط بسیار مثبتی را در بازار خودرو شاهد خواهیم بود.

رضیان تصریح کرد: در فضای تحریمی، تامین نیازها از خارج کشور سخت شده است و البته این شرایط، شکوفایی ظرفیت داخلی کشور را به دنبال خواهد داشت که بسیار مهم است و همانگونه که در یک سال اخیر مشاهده شده، نه تنها روند تولید خودرو کاهش نیافته بلکه با افزایش تولید همراه بوده است و این موضوع برای صنعت کشور نکته مهمی محسوب می شود.

وی افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در داخل کشور وجود دارد که اگر در شرایط تحریم مقاومت کنیم، با وجود جوانان خلاق، آینده صنعت خودرو امیدوار کننده خواهد بود و اگر فضای اقتصادی کشور به آرامش برسد، با ایجاد ظرفیت های اقتصادی جدید در کشور، تولید و صنعت رونق خواهد گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به فعالیت مدیرعامل جدید گروه سایپا گفت: تغییرات مدیریتی در سایپا با توجه به شرایط تحریمی، اعتماد به نفس در تولید قطعات و خودرو را در کشور تقویت کرده است.

وی با اشاره به تغییر مدیریتی در گروه سایپا گفت: در شرایط حاضر تولید خودرو، روند مثبتی دارد و بر اساس گزارشات ارائه شده تولید محصولات گروه سایپا افزایش چشمگیری داشته و از 600 دستگاه به بیش از 2 هزار دستگاه در روز رسیده که  این خبر خوبی برای مردم است.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس، گفت: با قیمت فعلی ارز، فضای تولید باید به سمت رقابتی شدن پیش برود و با این قیمتی که در حال حاضر برای محصولات وجود دارد می توان شرایط مثبتی برای آن ایجاد کرد.