تویوتا لندکروز 2019؛ پرچم‌دار لوکس تویوتا

تویوتا لندکروز سال‌ها است که به‌عنوان شاسی‌بلند لوکس به یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان بدل شده است. ظاهری عضلانی، موتور قدرتمند، توانایی بالا در آفرود و امکانات لوکس درون کابین سبب شده است که تویوتا لندکروز در بسیاری از بازارهای جهانی به‌عنوان یک شاسی‌بلند بی‌رقیب معرفی شود. در ایران نیز تا زمانی که خرید تویوتا لندکروز جدید امکان‌پذیر بود کمتر کسی به سراغ سایر رقبای این غول ژاپنی می‌رفت. تویوتا همچنان از اتاق j200 برای ساخت تویوتا لندکروز استفاده می‌کند و در سال 2019 نیز شاهد ادامه تولید نسل قبل تویوتا لندکروز که در سال 2008 ارائه شد خواهیم بود. به‌این‌ترتیب تویوتا لندکروز 2019 تفاوتی با مدل‌های بعد از فیس لیفت 2015 نخواهد داشت و با همان روند 4 ساله گذشته به بازار عرضه خواهد شد.

همچنان به دلیل وجود قوانین سخت‌گیرانه ورود خودرو به ایران و استفاده از موتورهای بالای 3 لیتر در تویوتا لندکروز نباید انتظار ورود این خودرو به بازار کشور را داشته باشیم هرچند در مناطق آزاد ممکن است نمونه‌های جدید این خودرو دیده شود. بااین‌حال بد نیست به نسخه جدید تویوتا لندکروز در سال 2019 نگاه دقیق‌تری داشته باشیم تا کمی بیشتر با این غول دوست‌داشتنی آشنا شویم.

مشخصات تویوتا لندکروز 2019

تویوتا لندکروز 2019 یک شاسی‌بلند لوکس 8 نفره است که در انواع تریم های مختلف به بازار عرضه شده است. در حال حاضر قوی‌ترین موتور در نظر گرفته شده برای تویوتا لندکروز از نوع v8 با حجم 5.7 لیتری است که توان تولید 381 اسب بخار و 401 نیوتون بر متر گشتاور را دارد. این خودرو به یک گیربکس 8 سرعته اتومات نیز مجهز شده است که نیروی عظیم موتور را به سیستم 4 چرخ متحرک منتقل می‌کند. این ترکیب تویوتا لندکروز را ازلحاظ قدرت در لیست شاسی‌بلندهای بزرگ و لوکس بعد از لینکلن، کادیلاک، مرسدس بنز و لکسوس در جایگاه 5 جهان قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب عدم‌تغییر در 10 سال گذشته باعث شده است تویوتا لندکروز دیگر سلطان بی‌رقیب بازار نباشد و از رقبای خود عقب بماند.

 

اگر توانایی خرید تویوتا لندکروز را داشته باشید علاوه بر مشخصات فنی قدرتمند از لیست امکانات آفرودی خودرو نیز بهره‌مند خواهید شد. دیفرانسیل قدرتمند با قفل مرکزی، سیستم تعلیق دینامیک کینتیک تویوتا، کرال کنترل (کروز کنترل آفرود برای سرعت‌های پایین)، مالتی‌ترین، سیستم کمک کنند استارت در سربالایی، باربند و رکاب می‌توانند به شما در مسیرهای سخت آفرودی کمک کنند تا رانندگی راحت‌تری داشته باشید.

امکانات رفاهی تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز به چرخ‌های 18 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک led، آینه‌بغل‌های برقی، سانروف، ورود بدون کلید، تهویه هوای مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های برقی دارای روکش چرم به همراه گرم‌کن و سردکن، فرمان چرمی دارای گرم‌کن، کروز کنترل، هشداردهنده تصادف از روبه‌رو به همراه ترمز اضطراری، هشدار خارج‌شده از خط، سنسور عابر پیاده و سنسور نقطه کور، دوربین 360 درجه، شارژر وایرلس، صفحه‌نمایش 9 اینچی، کنترل صوتی و ... مجهز شده است. این لیست امکانات بلندبالا نشان‌دهنده لوکس بودن این خودرو است و مناسب بودن آن برای افراد ثروتمند است. عاملی که در فروش تویوتا لندکروز تأثیر به سزایی دارد و به گرم شدن بازار خریدوفروش تویوتا لندکروز کمک زیادی می‌کند.

 

ارزش خرید تویوتا لندکروز 2019

قیمت تویوتا لندکروز 2019 از 85 هزار دلار در نسخه‌های پایه شروع می‌شود. در بسیاری از بازارهای جهانی خرید تویوتا لندکروز بهترین گزینه است چون این خودرو در بخش رانندگی و راحتی جزو بهترین شاسی‌بلندهای جهان محسوب می‌شود و گزینه‌های بهتر یا وجود ندارند یا قیمت بسیار بالایی دارند. اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم شاسی‌بلندهای آمریکایی یک سر و گردن از تمام شاسی‌بلندهای دنیا بالاتر هستند و اگر دسترسی به خودرویی مانند لینکلن نویگیتور یا کادیلاک داشته باشید با قیمتی تقریباً برابر و حتی کمتر از تویوتا در نمونه پایه صاحب خودروهای قوی‌تر و لوکس‌تری خواهید شد.

 امکانات تویوتا لندکروز در سال 2008 و عرضه نسخه جدید فوق‌العاده بودند اما با گذشت بیش از 10 سال تنها دو فیس لیفت رخ داده است که نتوانسته سطح امکانات تویوتا لندکروز را تا حد رقبای آلمانی و آمریکایی بالا بیاورند. به همین دلیل بعضی از کارشناسان تویوتا لندکروز را از دسته خودروهای شاسی‌بلند لوکس خارج کرده‌اند و در دسته شاسی‌بلندهای بزرگ لقب بهترین خودرو را به آن داده‌اند.

در انتها مصرف سوخت بیش از 15 لیتر به‌صورت ترکیبی حتی برای شاسی‌بلندهای بزرگ نیز زیاد است و تویوتا لندکروز را به یکی از پرمصرف‌ترین شاسی‌بلندها تبدیل کرده است. در نتیجه بازار خریدوفروش تویوتا لندکروز در آمریکا و اروپا مانند گذشته شلوغ نیست و بیشتر در کشورهای دارای سوخت ارزان‌تر مانند کشورهای عربی خریدار دارد.

 

 

رپورتاژ آگهی ویرلن