مروری بر دستاوردها و  شگفتی‌های تویوتا هایلوکس 2019

فیس لیفت اصطلاحی است که معمولاً برای خودروهای بازسازی‌شده به‌کاربرده می‌شود.  به‌طورکلی اگر خودرویی داشته باشید که حدوداً دو سالی از عمران می‌گذرد می‌تواند با ظاهری جدید آن را عرضه کرده و تحت نام فیس لیفت آن را بفروشید. البته این تعریف ممکن است خیلی جالب به نظر نرسد چون ظاهر تنها چیزی نیست که در این سری‌های جدید تغییر می‌کند. از همین‎رو بهتر است تا قبل از خرید مدل‌های فیس لیفت شده از هر چیزی تفاوت میان آنها و مدل‌های قبلی‌شان را بدانید. خریدوفروش تویوتا هایلوکس هم یکی از همان بازارهایی است که قرار است تحت تأثیر مدل فیس لیفت شده‌اش قرار بگیرد.

تویوتاهای SR و SR5 مدل‌های اجدادی هایلوکس‎های 2019 به‌حساب می‌آیند و تا حدودی هم می‌توان آن را با مدل قبلی‌اش یعنی روگ مقایسه کرد. هایلوکس جدید دوکابینه است و از همین رو تصمیم شما را برای خرید کراس‎اورهای دیگر نقض می‌کند. این مدل از هایلوکس که دست بر قضا نسل هشتم آن‌هم به‌حساب می‌آید یکی از محبوب‌ترین خودروهای مورداستفاده برای مصارف نظامی است. به این شکل که پس از اسلحه کلاشینکف برای ارتش‌های اصلی هر کشور هایلوکس دومین گزینه و مورداعتماد ترین گزینه ممکن به‌حساب می‌آید. این قضیه تا جایی ادامه پیدا می‌کند که ارتش اکثر کشورها هم‌اکنون در حال ثبت‌نام برای دریافت جدیدترین مدل از هایلوکس هستند. از همین‎‎رو تغییرات مدل فیس لیفت شده آن‌قدری بزرگ بوده‌اند که تا این حد موردتوجه عموم و نیروهای خاص قرارگرفته‌اند.

برای مثال اولین نکته این‌که باید در مورد تغییرات ظاهری آن بدایند تعویض شدن کامل سپر جلو هایلوکس و کوچک‌تر شدن سپر عقب آن است. مواردی دیگر نظیر تغییر جلو پنجره‌ای‌های مربوط به رادیاتور و موتور و تغییرات جزئی در طراحی چراغ‌های مه شکن نیز ممکن است توجه هرکسی را به خود جلب کنند. به‌غیراز موارد ذکرشده رینگ‌های اسپرت تمام آلومینیومی و ... هم گزینه‌های شما بر نسخه‌های سفارشی این خودرو هستند.و مدل‌هایی که چیزی بیشتر از یک ماشین سنگین به شما ارائه می‌کنند و سبب می‌شوند قیمت تویوتا هایلوکس به امکاناتش بیارزد.

امکاناتی که هم‌اکنون راه خود را به یک وانت بازکرده‌اند و حس سواری با یک سدان را به شما منتقل خواهند کرد. داشبورد هایلوکس حالا آپ لیفت شده است و بین قفسه اصلی خودرو داشبورد صفحه‌نمایش هفت اینچی قرارگرفته است که تمامی کاربردهایش از تاچ چندگانه بهره می‌برد. فرمان مجهز به‌تمامی قابلیت‌های تحت کنترل راننده به‌اضافه امکانات ایمنی لازم نیز تمام نیازهای راننده برای یک سواری خوب را فراهم می‌کنند اما در مورد سرنشینان نمی‌توان همین صحت این ادعا را تصدیق کرد. متأسفانه ‌همانند تمامی مدل‌های هایلوکس سرنشینان عقب با فضای کمی روبه‌رو هستند که اصلاً برای افراد قدبلند مناسب نیست. شاید حتی بتوان گفت که فضای اندک برای سرنشینان یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی است که مدل به مدل در تمامی هایلوکس‎ها راه پیدا می‌کند و متأسفانه راهی برای حل کردن آن‌هم ارائه نمی‌شود. اما به‌هرحال باید قبول کرد که هایلوکس را به خاطر قدرت آن می‌خرند.

موتوری 2500 لیتری که گشتاوری برابر با 185 نیوتون متر دارد و می‌تواند 134 اسب بخار نیرو تولید کند. سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها افزونه دیگری است که مدل جدید به خود دیده است و دقیقاً دو استفاده بسیار مهم برای راننده به همراه خواهد داشت. اولی مصرف سوخت را پایین می‌آورد و دیگری شتاب خودرو را بهینه می‌کند. سیستم موتوری و احتراق مدل جدید هم به‌مانند دیگر خودروهای این سری بر پایه دو دیفرانسیل بنا شده است و می‌تواند در 15 ثانیه حد صفر تا صد خود را بشکند و به بیشینه سرعت 170 کیلومتر بر ساعت نیز برسد. تغییر دیگری هم که هایلوکس نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر خود خواهد داشت کاهش 2 لیتر در مصرف سوختش است. به‌این‌ترتیب با خرید هایلوکس 2019 فقط و فقط 11 لیتر بر هر 100 کیلومتر می‌سوزانید که پیشرفتی چشمگیر به‌حساب می‌آید.

امکاناتی هم که می‌توانید از مدل 2019 تویوتا هایلوکس انتظار داشته باشید به‌صورت خلاصه در بخش زیر می‌گنجد: « یخچال (کول باکس)، قطعات کروم در بدنه و کابین، سپرهای رنگ بدنه، صندلی‌های جمع‌شونده در عقب، رکاب ورودی به کابین، کف‌پوش ویژه، نمایشگر ۷ اینچ با امکانات بیشتر نسبت به نسخه‌ی کار، سیستم صوتی ۶ اسپیکر و مانیتور اطلاعات سفر در پنل فرمان »

به‌این‌ترتیب خرید تویوتا هایلوکس 2019 را باید یکی از منطقی‌ترین و صدالبته بهینه‌ترین تصمیمات دانست. البته همیشه باید در مورد خودروهای تازه‌وارد به فاکتور بسیار مهمی چون قیمت توجه کنید زیرا هایلوکس هم خودروی گرانی است. قیمت پایه هایلوکس 2019 چیزی برابر با 54 هزار دلار است و این مورد نیز فقط در مورد نسخه‌های معمولی صحیح است. نسخه‌های سفارشی قیمتی بالاتر خواهند داشت و به‌صورت حدودی نیز نمی‌توان از آنها اطلاع پیدا کرد. بااین‌حال و با همه این اوصاف تویوتا هایلوکس 2019 یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای کسانی است که قدرت و زیبایی را در یک‎جا می‌خواهند.

 

رپورتاژ آگهی ویرلن