جای خالی دستگاه‌های نظارتی در بازار

 محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت نظارت بر بازار در شرایط کنونی، گفت: تاسیس دولت و وجود نهادهای دولتی و سازمان‌های نظارتی برای ایجاد توازن و تعادل منطقی، شفاف، قابل دفاع و حفظ منافع تمامی ذی‌نفعان است در نتیجه در صورتی که نهادها و دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام ندهند مضمحل هستند.

نقش کمرنگ وزارت صنعت در تنظیم بازار

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط بازار نشان دهنده بی اثر بودن نقش سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تنظیم بازار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بی‌نظمی‌ها، بی‌اخلاقی‌ها باعث سرمایه سوزی و تباهی سرمایه‌ی اجتماعی می‌شود، اظهارکرد: نابسامانی بازار منجر به تضییع حقوق مردم است و در واقع در شرایط کنونی جای خالی دستگاه‌های نظارتی و تنظیم کننده بازار  مشهود است.

دستگاه‌های نظارتی در انجام وظایف قانونی، ایمانی و اخلاقی خود ناتوان هستند، از یک سو قیمت کالاها در بازار افزایش چشمگیری داشته و از سوی دیگر از کمیت و کیفیت کالاها کاسته شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی در انجام وظایف قانونی، ایمانی و اخلاقی خود ناتوان هستند، تصریح کرد: از یک سو قیمت کالاها در بازار افزایش چشمگیری داشته و از سوی دیگر از کمیت و کیفیت کالاها کاسته شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده باید با تمام توان برای حفظ حقوق مردم تلاش کرده و از ورود سوءاستفاده گر به بازار جلوگیری کنند.

توزیع و تامین کالاهای اساسی درگرو راه‌اندازی سیستم هوشمند

وی با بیان اینکه باید سیستم هوشمندی برای توزیع و تامین کالاهای اساسی به کار گرفته شود، گفت: در صورتی که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم انجام می‌گیرد کاستی‌ها تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند و نیاز مردم در زمان مناسب رفع می شود.

نجفی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سیستم هوشمند، اطلاعات دقیقی از نیاز بازار در اختیار دست‌اندرکاران برنامه ریزی و مدیریت کشور قرار دهد. در این شرایط مسئولان می‌توانند با علم به شرایط بازار سیاست گذاری‌ کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: برای ساماندهی بازار باید از یک سو سازمان‌های سیاستگذار وظایف خود را به درستی انجام دهند و از سوی دیگر نهادهای نظارتی از سوء استفاده افراد جلوگیری کنند در این شرایط است که نیاز مردم به راحتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.