آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی تگزاس آمریکا

 آتش‌سوزی در انبار مواد پتروشیمی منطقه هوستون همچنان در روز دوشنبه ادامه داشت و انتظار می رود دو روز دیگر روشن بماند‌. دود سیاه ناشی از این آتش سوزی از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است . 

آتش‌نشان‌ها موفق شدند تعداد تانکرهای سوخت در آتش را از 7 به 6 کاهش دهند. آتش‌سوزی در  مجتمع پتروشیمی شرکت آی تی سی در شهر «دیر پارک»  هوستون در روز یک شنبه بر اثر نشتی یک مخزن حاوی بنزین سنگین آغاز شد و به سایر بخش‌های مجتمع گسترش یافت. مخازن حاوی 10 هزار بشکه ماده ای بودند که برای تقویت سوخت بنزین، ساخت حلال ها و پلاستیک از آنها استفاده می شد . 

این شعله ها اختلالی در کار پالایشگاه های نزدیک یا فعالیت‌های این بندر پتروشیمی شلوغ ایجاد نکرده‌اند. 9 پالایشگاه نفتی آمریکا در  هوستون قرار دارند که 2.3 میلیون بشکه در روز معادل 12 درصد از کل ظرفیت داخلی را پالایش می کنند . 

شرکت آی تی سی که تحت مالکیت شرکت میتسویی ژاپن قرار دارد ، هیچ صدمه یا جراحتی را در خصوص کارکنانش گزارش نداده است. از ساکنان اطراف محل آتش‌سوزی در شهر «دی پارک» خواسته شده در خانه هایشان بمانند . 

مخازن مشتعل شده حاوی بنزین سنگین و زیلین _ یک مایع فرار مخصوص ساخت پاک کننده لاک ناخن و رقیق کننده رنگ _ بودند. سایر مخازن شامل روغن هایی هستند که از آنها برای روغن کاری ماشین آلات استفاده می شود . 

آتش‌نشانان سعی دارند بنزین سنگین مخازن را تخلیه کنند تا جلوی آتش را بگیرند. طبق نظر آنها خاموش کردن این آتش دو روز دیگر طول می کشد . 

مدارس در شهر دیر پارت و لاپورت در نزدیکی آن، در روز دوشنبه تعطیل شدند . 

کشتیرانی در کانال 50 مایلی بندر هوستون همچنان ادامه دارد. این کانال پالایشگاه ها و کارخانه های شیمیایی هوستون و تگزاس را به خلیج مکزیک متصل میکند .