خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی به جاده های استان گلستان

عبدالهاشم حسن نیا اظهار کرد: از تاریخ 28 اسفند سال گذشته، رانش زمین به طول بیش از 11 کیلومتر موجب انسداد محورهای آزادشهر- خوش‌ییلاق - شاهرود و گرگان- توسکستان – شاهرود شد. در 8 نقطه ریزش سنگ و در بیش از 5 نقطه رانش، موجب ناامنی ,کاهش عرض محور، و در نهایت انسداد کامل محور شد.

وی با بیان این که بر اثر سیل و آبگرفتگی در مسیرهای فوق، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است، یادآور شد: علاوه بر محورهای یادشده در چهار محوراصلی و فرعی و 13 محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی وسیل جمعا به طول 50 کیلومتر مسدود شده که در تمامی محورها عوامل راهداری مشغول  انجام عملیات باز گشایی و امداد رسانی هستند.

حسن نیا تصریح کرد: بررسی های میدانی، حاکی از آن است،  به 50 کیلومتر از محورهای  در گیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه حدود 1000 میلیارد ریال خسارت وارد شده و با ورود سامانه بارشی جدید در  72ساعت آینده، احتمال تشدید در این محورها وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها اظهار کرد:عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از 210 دستگاه ماشین آلات راهداری  و 420نفر پرسنل  در حال بازگشایی این محورها هستند. همچنین در این خصوص ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استانهای مازنداران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همکاری موثر در جهت بازگشایی محورها دارند.