هشدار افزایش بی سابقه میزان آب رودخانه کارون

نورالله اسعدی  با اشاره به افزایش اینکه حجم آب رودخانه کارون به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته است، اظهار کرد: از چند روز گذشته با توجه به بارش های اخیر و باز شدن دریچه‌های سدها میزان آب رودخانه کارون در بخش پایین دستی آن یعنی خرمشهر به شکل کم سابقه ای افزایش یافته است که این موضوع لزوم رعایت ایمنی گشت های آبی و دریایی را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ورودی آب و همچنین سرعت جریان آب رودخانه کارون به حدی بالا شده که ناخدای قایق های موتوری و حتی شناورهای سنتی چوبی بایستی از انجام هرگونه حرکات نمایشی و خطرناک در سطح رودخانه کارون خودداری و تمام استانداردها و اصول ایمنی ابلاغی سازمان بنادر را به دقت هر چه تمامتر رعایت کنند تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با توجه به شرایط آب و هوایی موجود تمام تمهیدات لازم را اندیشیده و تمام امکانات خود را برای افزایش نظارت بر فعالیت شناورهای تفریحی به کار بسته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: خوشبختانه با حضور شبانه روزی همکاران امداد و نجات دریایی ما در مسیرهای تردد شناورهای تفریحی، هیچ حادثه ای در آبراه اروند و کارون روی نداده است.

اسعدی ابراز امیدواری کرد: صاحبان شناورها با رعایت همه نکات ایمنی تعطیلات ایمن را برای میهمانان ‌‌و مسافران نوروزی امسال رقم بزنند.