غوغایی که گوشی جدید سامسونگ به پا کرد/ تصاویر

همانطور که می‌دانید سامسونگ چندین سال است که از لحاظ تولید و فروش تلفن همراه، مقام اول را بین تمام شرکت‌های فعال این حوزه دارد. این شرکت در سال گذشته موفق شد نزدیک به ۳۰۰ میلیون تلفن هوشمند را به بازار عرضه کند که درصد بالایی از این عرضه متعلق به سری پرچمدار گلکسی S و سری میان‌رده گلکسی A بود. تولیدکننده کره‌ای به دلیل کیفیت بالا محصولات خود و پیشگام بودن در ارائه فناوری‌های نوین توانسته است به این مقدار تولید دست یابد.

اما با وجود عرضه نزدیک به ۳۰۰ میلیون تلفن همراه، فروش کل سامسونگ نسبت به سال ۲۰۱۷ با کاهش چند درصدی مواجه بود. البته این افت فروش تقریبا گریبان‌گیر اکثر شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه شد و در سال گذشته مانند سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ شاهد کاهش کلی فروش تلفن همراه در جهان بودیم.

 

استقبال خوب خریداران از گوشی سامسونگ گلکسی S10 ////

اما در حال حاضر شرکت‌های مختلف تولیدکننده تلفن همراه روی آینده این نسل تمرکز کرده‌اند و تلاش می‌کنند فروش خود را افزایش دهند. سامسونگ در این راه با معرفی سری پرچمدار گلکسی S10 با امکانات عالی و ویژگی‌های جدید همچنین مدل تاشو گلکسی فولد تلاش می‌‎کند تا بیش از پیش فروش مدل‌های بالارده خود را ارتقاء دهد، از طرفی با معرفی مدل‌های مختلف سری گلکسی A و سری جدید گلکسی M از بازار میان‌رده غافل نبوده و حضوری گسترده در این بازار خواهد داشت.

استقبال خوب خریداران از گوشی سامسونگ گلکسی S10 ////

آمار‌هایی که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که سامسونگ اولین قدم در سال ۲۰۱۹ را محکم برداشته و خریداران زیادی برای پیش فروش سری گلکسی S10 ثبت نام کرده‌اند. به این ترتیب Ming-Chi Kuo که یکی از مطرح‌ترین کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه در جهان محسوب می‌شود، پیش‌بینی جدیدی از فروش سری پرچمدار سامسونگ ارائه داده است.

مینگ چی کو، که به آنالیز و بررسی فروش محصولات اپل شهرت دارد، کمی پیشتر در مورد فروش مدل گلکسی S10 اظهار نظر کرده بود و معتقد بود که این پرچمدار نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ میلیون فروش خواهد داشت، اما به تازگی با استقبال خوبی که خریداران در طرح پیش فروش این مدل داشتند، مینگ چی کو نظر خود را تغییر داده و اعتقاد دارد فروش این مدل حتی به ۴۰ تا ۴۵ میلیون نسخه خواهد رسید. این در حالی است که پرچمدار پیشین سامسونگ، گلکسی S9 یکی از کم‌فروش‌ترین پرچمداران این شرکت به شمار می‌آید، به گزارش Verge تا ابتدای ماه آگوست سال ۲۰۱۸، تنها ۱۰ میلیون نسخه از گلکسی S9 به فروش رفته بود.

استقبال خوب خریداران از گوشی سامسونگ گلکسی S10 ////

مینگ چی کو دلیل موفقیت گلکسی S10 را استقبال خوب مردم چین از این مدل، سیاست‌ها و برنامه‌های تجاری جدید سامسونگ برای پرچمدار خود و در نهایت تفاوت سخت افزاری S10 با مدل‌های پرچمدار آیفون می‌داند. حال باید دید استقبال خوب از مدل پرچمدار سامسونگ ادامه پیدا خواهد کرد یا این که پس از گذشت چند وقت از بین خواهد رفت.