آخرین اخبار از افزایش قیمت بنزین

 احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین، گفت: همه این مسائل صحبت‌هایی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود و هنوز، نه در مجلس و نه در دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین و یا سهمیه‌بندی آن اتخاذ نشده است.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه تغییر در روش عرضه بنزین، اعم از سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین باید به تصویب مجلس برسد، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس در لایحه بودجه 98، مقرر شد که قیمت بنزین در سال 98، مانند سال گذشته باشد و تغییری در آن ایجاد نشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، قیمت فعلی بنزین را نامناسب دانست و گفت: معتقدم قیمت بنزنی باید واقعی شود و لیتری 1000 تومان جوابگوی هزینه‌های تولید این محصول ارزشمند نیست، اما در شرایط فعلی نباید قیمت‌ها تغییر کند.

صفری ادامه داد: هرگونه تغییر قیمت و یا سهمیه‌بندی بنزی باید در شرایطی صورت گیرد که زیرساخت‌های اقتصادی آن فراهم شده باشد، اما در شرایط موجود که بخشی از مردم و اقشار کم‌درآمد جامعه، قادر به تأمین مایحتاج اولیه زندگی‌شان نیستند، نباید قیمت بنزین افزایش یابد. 

وی تصریح کرد: معتقدم قیمت روش فعلی برای عرضه بنزین نیز مناسب نیست و باید اصلاح شود، اما سهمیه‌بندی نیز در شرایطی باید باشد که قیمت‌ نغییر نکند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای کاهش قدرت خرید اقشار کم‌درآمد جامعه داشته باشد که باید به این مسئله توجه شود.