وضعیت قیمت لبنیات در ماه رمضان

 رضا باکری درباره قیمت محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: قطعا تا پایان ماه مبارک رمضان هیچگونه افزایش قیمتی در محصولات لبنی نخواهیم داشت.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال افزایش قیمت پس از ماه مبارک رمضان وجود دارد،افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های سربار تولید تغییرات قابل ملاحظه دارد ابتدا باید کارخانه‌ها این موارد را بررسی و پس از آن برای تصمیم‌گیری به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ارسال شود.

وی گفت: افزایش دستمزد، انرژی، حمل و نقل و بسته بندی از جمله هزینه‌های افزایش یافته تولید است که باید از سوی کارخانجات محاسبه شود.

باکری درباره مدت زمان ارائه آنالیز قیمتی از سوی کارخانجات، خاطرنشان کرد: حدود یک تا یک و نیم ماه زمان نیاز است تا آنالیز قیمت از سوی کارخانجات تهیه شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سئوال که آیا کارخانجات لبنی برای ماه مبارک رمضان تخفیفی خاصی برای عرضه محصولات خود در نظر گرفته اند یا خیر، گفت: وضعیت کارخانجات از لحاظ قیمت تمام شده در شرایط مطلوبی قرار ندارد به همین دلیل هنوز اعلام آمادگی برای ارائه تخفیف برای ماه مبارک رمضان اعلام نکردند.

وی همچنین درباره قیمت کره با توجه به حذف اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن گفت: به دلیل اینکه اختصاص ارز به تازگی حذف شده و در حال حاضر کره‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده در انبار‌ها موجود است تا دو ماه آینده نباید تغییری در قیمت شاهد باشیم.