قیمت مرغ صعودی شد

 برومند چهار آیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۲۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان را دلیل اصلی افزایش قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی تقاضا پیش بینی می‌شود که در چند روز آینده نرخ هر کیلو مرغ مجدد ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان در بازار افزایش یابد. البته با افزایش مجدد قیمت، مرغداران از حاشیه زیان خارج نخواهند شد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۴ هزار تومان دانست و گفت: فروش مرغ با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران است.

کمبودی در عرضه مرغ ماه مبارک رمضان وجود ندارد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلات حمل و نقل نهاده‌های دامی همچنان پا برجاست، بیان کرد: با توجه به آنکه کامیون داران مبلغ اضافه پشت بارنامه برای حمل و نقل نهاده‌های دامی دریافت می‌کنند، از این رو مرغداران همچنان گرفتار تامین نهاده هستند.

وی با انتقاد از قیمت نامتعارف نهاده‌های دامی در بازار گفت: با وجود آنکه حواله‌های تامین نهاده‌های دامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی تایید شده است، اما همچنان مرغداران به سبب مشکلات حمل و نقل گرفتار تامین ذرت و کنجاله سویا مورد نیاز واحد‌های مرغداری خود هستند و چاره‌ای جز تامین نهاده‌ها با نرخ بالا از بازار آزاد ندارند.

چهار آیین نرخ هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۵ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و ذرت را یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه واقعیت بازار با نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار فاصله معناداری دارد، بنابراین طی مذاکراتی با دبیر کارگروه تنظیم بازار خواستار اصلاح نرخ مصوب مرغ شدیم تا تولیدکنندگان از حاشیه زیان خارج شوند و همواره بتوانند در سال رونق تولید، به امر تولید در واحد‌های خود ادامه دهند.

وی در پایان قیمت مرغ در ماه رمضان را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه کمبودی در عرضه مرغ برای ماه رمضان وجود ندارد، از این رو نوسان چندانی برای قیمت مرغ در بازار متصور نیستیم، این درحالی است که با استمرار مشکلات فعلی مرغداران در تامین نهاده‌ها بدون تردید از اواخر ماه رمضان تولید با مشکلاتی روبرو خواهد شد که این امر بر نوسان قیمت مرغ در بازار بی تاثیر نیست.