توافق ایران با برخی از کشورهای اروپایی برای دریافت سوخت هواپیما

 سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره مشکلات ناوگان هواپیماییکشور برای دریافت سوخت در فرودگاه کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای، گفت: بعد از اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان، عملا بسیاری از کشورها از فروش سوخت به هواپیماهای کشورمان اجتناب کردند، زیرا بسیاری از شرکت های سوخت رسان چندملیتی بوده و عملا توان مقابله با تحریم ها را نداشتند.

ممانعت فرودگاه های منطقه از فروش سوخت به هواپیماهای کشورمان

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از فرودگاه کشورهای منطقه نیز از سوخت رسانی به هواپیماهای ایران ممانعت کردند، البته این مسئله قابل پیش بینی بوده و مسئولان کشورمان برای حل این مسئله، مذاکرات بسیاری رو انجام دادند.

خوشبختانه در شرایط کنونی وضعیت هواپیماهای ایرانی برای دریافت سوخت در فرودگاه های خارجی بسیار بهتر از گذشته شده و برخی از کشورها مجوز فروش سوخت هواپیما را صادر کرده اند

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط کنونی وضعیت هواپیماهای ایرانی برای دریافت سوخت در فرودگاه های خارجی بسیار بهتر از گذشته شده و برخی از کشورها مجوز فروش سوخت هواپیما را صادر کرده اند.

توافق با بلغارستان برای فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی

علوی گفت: اخیرا در سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور بلغارستان، توافق نامه ای میان دو کشور برای فروش سوخت هواپیما در فرودگاه های بلغارستان منعقد شد، از این رو این توافق نامه می تواند بخش عمده ای از مشکلات ما برای تأمین سوخت در پرواز هواپیماهای کشورمان به کشورهای اروپایی را حل کند.

فروش سوخت به هواپیماهای کشورمان در فرودگاه های مجارستان

وی افزود: همچنین در شرایط کنونی کشور مجارستان نیز قادر به فروش سوخت به هواپیماهای کشورمان بوده و تاکنون این مسئله محقق شده است.

مذاکرات ایران و ترکیه برای دریافت سوخت هواپیما در فرودگاه های این کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در عرصه منطقه ای نیز مذاکراتی با کشور ترکیه برای فروش سوخت صورت گرفته و قاعدتا در این عرصه مشکلی وجود نخواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم حل موضوع فروش سوخت به هواپیماهای کشورمان نیازمند یک دیپلماسی قوی و فعال با کشورها است.