به گزارش افکار نیوز ،عيسي گلشاهي در گفتوگو با ايسنا، درباره ميزان عرضهي محصولات شيلاتي و قيمت آنها در ايام عيد، اظهار كرد: با توجه به اينكه در ايام نوروز نقطه اوج عرضه و مصرف آبزيان است، گفت: در تامين محصولات آبزي هيچ مشكلي و كمبودي وجود ندارد؛ ميگوهاي پرورشي به اندازه كافي توليد و ذخيرهسازي شده و پاسخگوي بازار مصرف خواهد بود. برداشت ماهيان گرمآبي نيز همزمان با بازار مصرف ايام عيد صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور کنترل قیمت محصولات شیلاتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت توافق شده غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات شیلاتی در نمایشگاه‌های بهاره کشور به منظور عرضه‌ی مستقیم محصول تازه و سالم با قیمت مناسب در اختیار تولید‌کنندگان این بخش قرار گیرد.

گلشاهی اضافه کرد: طبق توافق صورت گرفته بیش از ۸۵ غرفه برای عرضه‌ی محصولات شیلاتی در نظر گرفته شده که در صورت وجود تقاضا از سوی تولید‌کنندگان این غرفه‌ها افزایش می‌یابند و بسته به میزان تقاضا برای عرضه به هر میزان که لازم باشد، غرفه‌ی عرضه مستقیم محصولات شیلاتی تامین خواهد شد.

به گفته‌ی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان قیمت محصولاتی که در این غرفه‌ها عرضه می‌شوند، ۱۵ تا ۲۰ درصد از قیمت بازار ارزان‌تر است.

وی اظهار کرد: با توجه به توافق انجام‌شده با تولید‌کنندگان و کارخانه‌های فرآوری آبزیان محصولات این بخش تا پایان سال هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت و قیمت پایه‌ی این محصولات به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام شده است، لذا قیمت محصولات شیلاتی بسته‌بندی شده بدون هیچ‌گونه افزایشی در بازار مصرف عرضه می‌شود.

گلشاهی تصریح کرد: با توجه به این‌که کیفیت محصولات بسته‌بندی شده تایید شده و قیمت آنها تثبیت شده و بدون تغییر در بازار عرضه‌ می‌شود، به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود از محصولات بسته‌بندی‌شده شیلاتی را که کیفیت تضمین‌شده و قیمت ثابت را دارند، خریداری کنند.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان با اشاره به این‌که در حال حاضر میگوی پرورشی با کد و شناسنامه در بازار مصرف عرضه می‌شود، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار بود کلیه‌ی محصولات پرورشی شیلاتی تا پایان سال شناسنامه‌دار شوند، اما به دلیل جلوگیری از بروز مشکل در عرضه‌ی این محصولات و اوج تقاضا و هم‌چنین جلوگیری از افزایش قیمت از سوی سودجویان این برنامه به فروردین‌ماه موکول می‌شود.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه محصولات صيادي گستردگي فراواني دارند، شناسنامهدار كردن آنها به كندي پيش ميرود كه پيشبيني ميشود تا تابستان سال آينده اين محصولات هم با كد مشخص به عنوان شناسنامه توليد عرضه شوند كه قابل رديابي باشند.