ملخ‌های تهران از نوع مهاجم صحرایی نیستند

 از ابتدای اسفند ماه سال گذشته هجوم ملخ‌های صحرایی از شبه جزیره عربستان به مناطق جنوبی کشور دردسرساز شده و سازمان حفظ نباتات تاکنون در سطح بیش از ۴۵۰ هزار هکتار مقابله با این ملخ‌ها در هشت استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی انجام داده است. در این شرایط اخیراً محمد تقی‌زاده - معاون عمرانی استانداری تهران - از آغاز مقابله با ملخ‌ها در شش شهرستان درگیر پایتخت خبر داده است.

اخبار اقتصادی- این در حالی است که به گفته سعید معین نمینی - مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات - ملخ‌های استان تهران از گونه بومی هستند که در هر منطقه‌ای ممکن است وجود داشته باشند و به دلیل بارندگی‌های اخیر تکثیر پیدا کرده‌اند اما هیچ ارتباطی به ملخ‌های صحرایی مهاجم در استان‌های جنوبی ندارند.

وی به ایسنا افزود: ملخ‌های صحرایی به طور کلی تفاوت بسیاری با ملخ‌های بومی دارند و به هیچ وجه قابل قیاس با ملخ‌های بومی نیستند.

به گفته معین، یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های ملخ‌های بومی با ملخ‌های صحرایی این است که خسارت‌زایی آنها بسیار متفاوت‌تر و کمتر از ملخ‌های صحرایی است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه همچنان مبارزه در استان‌های مذکور برای مقابله با ملخ‌های صحرایی ادامه دارد، گفت: بودجه ۲۰ میلیارد تومانی درخواست شده از ستاد بحران کشور هنوز به دست ما نرسیده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این بودجه تخصیص پیدا کند و بتوانیم هر چه بهتر و سریع‌تر با ملخ‌های صحرایی مهاجم مبارزه کنیم.